תחזית Drewry: צי המכולות החכמות יגדל פי שמונה בחמש השנים הבאות

על פי הערכת סוכנות הייעוץ הימי כבר למעלה מ-30% מצי מכולות הקירור העולמי מצויד בהתקנים מעקב חכמים, בעוד במכולות אינטר-מודל הנתון עומד על כ-40%. צופה כי עד 2026 מספר המכולות החכמות יגיע ליותר מ-8.7 מיליון יחידות


09:38 ,28.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכנות הייעוץ הימית הבריטית Drewry טוענת בדו״ח חדש כי מספר המכולות החכמות בעולם צפוי לגדול פי שמונה בחמש השנים הקרובות ולהוות 25% מכלל צי המכולות העולמי עד 2026.

 

השימוש במכולות חכמות נעשה בולט בהרבה בעקבות מגיפת הקורונה ושיבושי שרשרת האספקה שהגיעו בעקבותיה- אירועים אשר הדגישו את הצורך בנראות טובה יותר של המטען על מנת להתמודד עם זמני שינוע ארוכים והפכפכים.

 

מכולה הופכת ״חכמה״ כאשר היא מצוידת בהתקן מתאים המספק מעקב וניטור בזמן אמת, המאפשר למפעילים להגדיל את זמן השימוש של המכולות שלהם וכך לשפר את זמינות הציוד. זה גם מאפשר לבעלי מטענים לדעת את המיקום והסטטוס של המטען שלהם, כך שהם יכולים לשלוט טוב יותר על שרשרת האספקה ​​שלהם.

 

סוכנות Drewry מעריכה כי עד סוף 2021 כ-3.6% מצי ציוד המכולות העולמי היו מצוידים במכשירי טכנולוגיה חכמים בעקבות צמיחה של למעלה מ-30% במהלך השנה. עם זאת, השימוש במכולות החכמות משתנה במידה ניכרת לפי סוג הציוד - כאשר החדירה הגדולה ביותר נרשמה במכולות הקירור, ומכולות אינטר-מודל, אך נמוכה בהרבה במגזר המכולות ״היבשות״.

 

על פי הערכת סוכנות הייעוץ הימי כבר למעלה מ-30% מצי מכולות הקירור העולמי מצויד בהתקנים מעקב חכמים, בעוד במכולות אינטר-מודל הנתון עומד על כ-40%. הסוכנות צופה כי מספר המכולות החכמות בצי העולמי יגדל במהירות בחמש השנים הקרובות עד 2026 ויגיע ליותר מ-8.7 מיליון יחידות, המייצגות עד 25% ממלאי המכולות העולמי.

 

נזכיר כי חברת הספנות הגרמנית האפאג לויד הכריזה לאחרונה על כוונתה לצייד את כל צי המכולות היבשות שלה במכשירי מעקב חכמים – הודעה שכלל הנראה תיאלץ את מתחרותיה ללכת בעקבותיה.