ארגון BIMCO פרסם ניתוח בו כתב כי תעשיית הספנות עברה מספר שינויים במהלך 2017, רובם לטובה, אבל עדיין נדרשת גישה זהירה במהלך 2018 על מנת לשמר את ההתקדמות שכבר הושגה.
על פי הניתוח של BIMCO עבור מגזר המכולות השיפור שנרשם במהלך 2017 יימשך גם לתוך 2018 בה נראה כי מגמת הגידול בצי האניות משתווה למגמת הגידול בביקושים, וכתוצאה מכך לא יירשמו שינויים גדולים בתעריפי ההובלה ולכן גם הדבר לא יוביל לעלייה ברווחי חברות הספנות.
צפו בתחזית ארגון BIMCO:
על פי הארגון, הצמיחה בנפח המטענים העולמי צפויה לרדת מ-4.2% במהלך 2017 ל-4% במהלך 2018. ״תעשיית הספנות התאימה עצמה היטב לקצב צמיחה נמוך מהרגיל במהלך השנים האחרונות. האתגר הבא הוא להבין כי זהו המצב הקיים כיום, ולהימנע ממשאלות לב כי רמת הביקושים תעלה בצורה ניכרת - שכן הדבר לא יקרה״.
נציין כי על פי ניתוח קודם של ארגון BIMCO תחת הכותרת ״הדרך להתאוששות״ (Road to Recovey) נטען כי שנת 2018 עשויה להיות השנה הראשונה מאז 2011 בה התעשייה תחזור להיות רווחית, אולם ״אסור לנו להיות פזיזים מדי״, הוסיף הארגון.
הארגון ציין עוד כי בשנת 2017 נראו סימני שיפור במגזר המכולות כאשר תעריפי ההובלה עלו ורמת התנודתיות שלהם ירדה. הארגון הזכיר כי ״בצורת הזמנות״ של 21 חודשים הסתיימה בספטמבר האחרון כאשר התקבלו הזמנות לבניית 20 אניות חדשות בנפח של 22,000 TEU - אניות שעתידות להימסר במהלך 2019-2020.
לדברי הארגון, מגזר המכולות צפוי לרשום עלייה של 4.1% בנפח צי אניות המכולה בשנת 2018, וזאת לעומת עלייה של 3.3% שנרשמה במהלך 2017 – עובדה שלא משאירה מקום רב לשיפור יסודי בתנאי השוק.