שוקי סגיס בוועידת PORT2PORT: "חברת נמל אשדוד סגרה את נושא הרפורמה בתעריפים מול המדינה"

מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין במהלך הוועידה כי מבחינת חברת נמל אשדוד אפשר מחר בבוקר לחתום על הרפורמה בתעריפים. יו"ר חברת נמל אילת: אנחנו מתנגדים לדמי שימוש לא ראויים של חנ"י


00:00 ,04.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין במהלך הוועידה כי מבחינת חברת נמל אשדוד אפשר מחר בבוקר לחתום על הרפורמה בתעריפים. יו"ר חברת נמל אילת: אנחנו מתנגדים לדמי שימוש לא ראויים של חנ"י

 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, אשר אתמול השתתף בוועידת port2port 2010 ציין במהלך דבריו כי הרפורמה בנמלים עובדת, מצליחה וכי חשוב להמשיך אותה. "המדינה צריכה לפתוח יותר את התחרות בין הנמלים, ונמל אשדוד יצטרך להתמודד בתחרות בזכות עצמו".
 
סגיס ציין כי בחברת הנמל מיישמים כעת את תוכנית ההשקעות הרב-שנתית של החברה שהושקה בשנת 2007 בהיקף השקעה של 750 מיליון דולר. לדבריו, "התוכנית מוכיחה כי צדקנו וכי תוכנית ההשקעה נושאת פירות". סגיס ציין כי כיום נתח השוק של חברת הנמל בפעילות המכולות עומדת על 46% וזאת לעומת נתח שוק של 34% בשנת 2006.
 
"היה לנו חשוב להשקיע בלקוחות, לתת את השירות, להתחרות, ואני מברך על התחרות. אנחנו צריכים לעבור בדרך להפרטה מכשלה מאוד גדולה של הרפורמה בתעריפים", ציין סגיס, "ואני מבשר לכם שנמל אשדוד סגר את הנושא הזה עם המדינה. מבחינתנו אפשר מחר בבוקר לחתום על הרפורמה בתעריפים. אנחנו סגרנו את זה ואני לא רואה סיבה מדוע שזה לא ייסגר מול שאר חברות הנמלים".
 
סגיס ציין כי "אני יודע שיש הרבה מתנגדים וזה קשה כי צריך להתמודד עם שינוי גדול אבל צריך לעשות אותו. אני קורא לקולגות שלי לדחוף את הנושא לסיום. צריך להתקדם ולהוציא את חברת הנמל להפרטה כמה שיותר מהר".
 
גם ניצב בדימוס יעקב רז, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, ציין במהלך הוועידה כי "נמל אשדוד, הדירקטוריון ההנהלה והעובדים, לאחר דיונים ארוכים עם גורמי תחבורה, אוצר, תעשיינים וחברות ספנות, הגיעו להסכמות עם גורמי הממשלה לעניין הרפורמה בתעריפים במדינת ישראל. נמל אשדוד עשה זאת מתוך ראיית חשיבות קידום נושא הרפורמה ונהג באחריות ובנחישות לקידום הנושא".
 
רז הוסיף כי "נמל אשדוד הוא הגורם הראשון שסיכם עם גורמי הממשלה תוך שותפות אחריות לנושא הרפורמה בתעריפים. סיכום נושא הרפורמה הוא אחד הנושאים המרכזיים שיש לסכם אותם לקראת נושא הנפקת חברת נמל אשדוד.
 
עו"ד יאיר חזן, יו"ר חברת נמל אילת, שהשתתף אף הוא בפאנל המקצועי של הוועידה, התייחס אף הוא לרפורמה בתעריפים וציין כי חברת נמל אילת אינה מתנגדת לרפורמה בתעריפים, אלא לדמי השימוש. עד עכשיו, ציין חזן, חברת נמל אילת שילמה 10 עד 12 מיליון שקל לחנ"י עבור דמי השימוש וטען כי עכשיו חנ"י רוצה תשלום של 25 מיליון שקל עבור דמי השימוש.
 
"אני לא חושב שחברת נמל אילת צריכה לשלם דמי שימוש לא ראויים לחנ"י. מדוע חברת נמל אילת צריכה לממן את הפיתוח של חברת נמל אשדוד או חברת נמל חיפה או את המשכורת של עובדי חנ"י? חברת נמל אילת צריכה להשקיע את הרווחים שלה בנמל אילת. חנ"י משקיעה השנה 5 מיליון שקל בנמל אילת – אז בשביל זה אנחנו צריכים להעביר לה 25 מיליון שקל דמי שימוש?", ציין עו"ד חזן.
 
עו"ד חזן הוסיף וציין כי לפי דעתו לא ניתן להתייחס לנמל אילת כפי שמתייחסים לנמלי אשדוד וחיפה. "מודל הלנדלורד אולי מתאים להם אבל הוא לא מתאים לנמל אילת. אנחנו לא מתנגדים לכך שנמל אילת יימכר למשקיע אבל זה צריך להיות משקיע אסטרטגי שיביא ידע ועבודה – מטרות ראויות. למשקיע פיננסי לא כדאי להשקיע בנמל אילת, ומבחינה כספית מדובר עכשיו בנמל רווחי ואולי כדאי שהממשלה תשאיר את הנמל בידיה".