שביתה בנמלי צרפת- גם בסוף השבוע הקרוב

עובדי נמלי מרסיי ולה-הברה ישביתו החל ממחר את העבודה לארבעת הימים הקרובים לפחות, לאחר שעוד לא הושגו שיפורים בתנאי העסקתם


00:00 ,27.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי הסוואר בנמלי צרפת מתכננים שביתה לאומית בנמלים גם בסוף השבוע הקרוב למשך ארבעה ימים. השביתה תחל מחר (יום שישי) לאחר שלא הגיעו להסכמה לגבי שיפור בתנאי העסקתם. זהו סוף השבוע השלישי ברציפות שעובדי הנמלים משביתים את העבודה בנמלים הגדולים במדינה.

נודע כי, עובדי הסוואר מתכננים לשבות ביום שישי וראשון ושאר עובדי הנמל, כולל מפעילי המנופים ישביתו את עבודתם בימי שבת ושני. עקב כך, צפויה סגירה מלאה או חלקית של נמלי מרסיי ולה-הברה.

וועד עובדי הנמלים הצרפתי הודיע כי, השביתה תימשך לפחות בארבעת הימים הקרובים. עם זאת, באם לא יהיה קידום במשא ומתן, הם מוכנים להמשיך את השביתה ללא הגבלת זמן.

נזכיר כי, השביתה שהחלה בתחילת ינואר התעצמה בשבוע שעבר, כאשר עובדי נמלים נוספים הצטרפו למאבקם של עובדי נמלי מרסיי ופוס. עקב כך, הודיעה נשיא האיגוד הימי בנמל סט (SETE) כי העובדים יצטרפו ליום אחד (יום שישי, ה-21 בינואר) של שביתה סמלית לאות הזדהות עם עובדי שאר הנמלים ויעבדו עבודה מלאה בהמשך.

עוד נזכיר כי, לפני שבועות אחדים הודיעה חברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א שלאור שיבושי העבודה המתמשכים בנמלי פוס ומארסיי נתקבלה בחברה ההחלטה על מעבר לפקידה ישירה בנמל סט (Sete), במסגרת הקו השבועי הישיר MAE לנמלי מערב הים התיכון, במקום הפקידה שהייתה עד כה בנמלי פוס ומארסיי. בשיחה שקיימה הבוקר מערכת PORT2PORT עם חברת א.מ.א צוין כי השביתה לא צפויה להשפיע על האוניות Carmel Biotop ו- Carmel Ecofresh שיפקדו את נמל סט בתחילת השבוע.