קריאות חירום ליצירת מסדרון ימי בטוח למעבר אניות

בפגישת חירום שנמשכה יומיים בארגון הימי הבינלאומי ארגוני הספנות המובילים בעולם קראו ליצור מסדרונות בטוחים עבור הספינות הרבות שעדיין לכודות במימי אוקראינה


13:24 ,13.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישת חירום שנמשכה יומיים בארגון הימי הבינלאומי (IMO), ארגוני הספנות המובילים בעולם קראו ליצור מסדרונות בטוחים עבור הספינות הרבות שעדיין לכודות במימי אוקראינה בזמן שבעלי האניות ממשיכים לנטוש את כלי השיט שלהם ולפנות את הימאים התקועים באזור מלחמה.

 

גיא פלאטן, מזכ״ל ארגון הספנות הבינלאומית (ICS), אמר: ״ספינות מרובות נפגעו מתחמושת, ימאים נהרגו ונפצעו וימאים מכל הלאומים לכודים על ספינות העוגנות בנמלי האזור. זה דחוף ביותר שהפינוי שלהם מאזורי האיום הללו יובטח על ידי אותן מדינות בעלות הכוח לעשות זאת״.

 

מזכ״ל ארגון ה-IMO, ארגון הספנות הבינלאומי של האו״ם, אמר בדברי הפתיחה שלו בישיבת החירום כי ״אני רוצה להדגיש שוב שספנות, במיוחד ימאים, אינם יכולים להיות קורבנות נלווים במשבר פוליטי וצבאי גדול יותר״.

 

חברות רבות נסוגות מרוסיה. חשוב מכך, חברות דירוג מתחילות להפסיק לעשות עסקים עם רוסיה, דבר שמשפיע על הקהילה הימית המקומית. גם Lloyd's Register (LR) וגם DNV משכו אתמול שירותים לרוסיה בהיקפים שונים. LR אישרה שהיא תתנתק ממתן כל השירותים לנכסים או חברות בבעלות רוסית, בשליטה או מנוהלות בעוד DNV אמרה שהיא לא תיכנס לעסקים חדשים עם חברות רוסיות וגם לא לפעילויות עסקיות חדשות ברוסיה, והוסיפה בהצהרה: ״אנו בוחנים את כל החוזים והפעולות השוטפות עם גורמים רוסיים״.