קפריסין יוזמת הקמת מסדרון ימי לעזה

קפריסין, המדינה הקרובה ביותר באיחוד האירופי למזרח התיכון, ערכה במשך חודשים מסע שכנוע כדי שהאיחוד האירופי יקבל את תכניתה להקים מסדרון ימי היישר לחוף עזה. בימים הקרובים תצא אניית סיוע שנייה בדרכה לעזה כשעל סיפונה מזון


13:41 ,18.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

משלוח שני של סיוע יישלח מקפריסין לעזה בימים הקרובים, אמר שר החוץ של קפריסין קונסטנטינוס קומבוס ביום שבת האחרון, בציינו את ההסכמה הגוברת לכך שקפריסין עשויה למלא תפקיד מרכזי באספקת אספקה דרך הים לרצועת עזה. 

 

אנייה הנושאת כמעט 200 טונות של סיוע מזון לעזה יצאה מקפריסין ביום שלישי האחרון, כשהיא  משיקה נתיב ימי חדש כדי לשנע אספקת חירום לאוכלוסיה שסוכנויות הומניטריות טוענות כי נמצאת בסכנת רעב לאחר חמישה חודשי מלחמה.

 

קפריסין, המדינה הקרובה ביותר באיחוד האירופי למזרח התיכון, ערכה במשך חודשים מסע שכנוע כדי שהאיחוד האירופי יקבל את תכניתה להקים מסדרון ימי היישר לחוף עזה. 

 

״כל העניין הוא לנסות להציע סיוע נחוץ לאנשים שנמצאים במצב הנורא הזה״, אמר שר החוץ קומבוס לקבוצה קטנה של עיתונאים. ״אתה לא יכול לעשות את זה לבד. אנחנו צריכים קואליציה של משתתפים מוכנים, וזה הבשיל בשבועיים-שלושה האחרונים עד לנקודה שבה זה תפס קצב מהיר מאוד״. 

 

לפי שר החוץ הקפריסאי, צעדים נוספים לתיאום סיוע ימי יידונו בשיחת ועידה מאוחר יותר ביום רביעי עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, מקבילו הבריטי דיוויד קמרון, שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, שייח' עבדאללה בן זאיד, ונציג הנציבות האירופית. 

 

מזון שנאסף על ידי ארגון הצדקה World Central Kitchen ממומן ברובו על ידי איחוד האמירויות הערביות עשה את דרכו ביום רביעי על פני הים התיכון על דוברה שנגררה על ידי Open Arms, ספינת חילוץ השייכת לארגון הצדקה הספרדי Proactiva Open Arms.

 

״אנחנו בטוחים שכאשר הסיוע יגיע לעזה תהיה דרך להוריד אותו ולהעביר אותו לידיים של עזתים שמורעבים וזקוקים לסיוע המזון הזה בדחיפות״, אמרה לינדה רוט, קצינת התקשורת הראשית ב-WCK.