קלארקסון: 700 התקנות של סקראברים בסכנה

לטענת חברת שירותי המחקר מאות התקנות נמצאות במצב פגיע כך שהוצאתן אל הפועל צפויה להידחות או להתבטל כליל. תחילה משבר הקורונה פגע בהתקנות, לאחר מכן הירידה במחירי הדלק וגם הכלכלה המדרדרת מביאה בעלי אניות לחסוך בהוצאות ככל שניתן


14:06 ,22.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מחקר עדכני של חברת שירותי המחקר קלארקסון (Clarkson) מגלה כי ״700 התקנות צפויות של סקראברים״ נמצאים במצב פגיע כך שהוצאתן אל הפועל צפויה להידחות או להתבטל כליל.

 

פעילות התקנת סקראברים או התאמה מחדש של מערכת ההינע של האנייה לטובת שימוש בדלק רגיל כך שלא תפלוט מעל ל-0.5% גופרית נמצאת בצניחה מתחילת השנה בתחילה, בגלל משבר נגיף הקורונה בסין שם נמצאים מרבים מקומות ההתקנה של הסקראברים, ולאחר מכן בגלל ההבדלים הגדולים בין מחיר דלק רגיל ומחיר דלק דל גופרית – הרבה מתחת לפער של 150 דולר שהוגדר בשנה שעברה כמחיר טוב מבחינת החזר על ההשקעה. יתרה מזאת, בעלי אניות, המודאגים ממצב ההידרדרות של הכלכלה העולמית, מקצצים כמה שיותר בהוצאות ציוד לאנייה.

 

נתוני קלארקסון מראים כי רק 0.6% מהצי העולמי במונחים של טון ברוטו - פחות מ-100 אניות -  עוברים כיום התקנת סקראברים או שיפוץ במערכת ההינע, ירידה לעומת נתון של 1.8% בתחילת השנה.