קונפרנס TSA אשר שמו מורכב מראשי התיבות של Transpacific Stabilization Agreement הודיע ביום רביעי האחרון כי יסיים את פעילותו ב-8 בפברואר השנה.
קונפרנס TSA נוסד בשנת 1989 וייצג את האינטרסים של חברות הספנות בסחר הטרנס-פסיפי, אך במשך השנים צפה הארגון כיצד כוחו והשפעתו על פעילות המטענים בסחר זה הולכת ונשחקת. חברות ספנות רבות עזבו את הקונפרנס במהלך השנים כאשר העזיבה האחרונה נעשתה בדצמבר האחרון על ידי מארסק ליין, שהלכה בעקבות חברות ספנות כמו צים, K Line ו-NYK.
בריאן קונרד, מנהל הקונפרנס, ציין בהודעה שפרסם הארגון כי הסביבה המסחרית והתפעולית בסחר הטרנס-פסיפי ובתעשיית ההובלה הימית בכלל, חוותה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות – שינויים שככל הנראה הולכים להימשך במהלך 2018 ובשנים הקרובות. ״במהלך התקופה המשמעותית הזאת עבור תעשיית הספנות, נעשה ברור יותר ויותר כי המטרה לשמה הוקם קונפרנס TSA אינה ברת קיימא, אבל אני מאמין כי לקונפרנס היה תפקיד חשוב במהלך השנים בתמיכה ופיתוח של הסחר הבינלאומי בארה״ב״.
נציין כי סיום פעילותו של הקונפרנס מגיע לאחר תקופה במהלכה נעשו שינויים רבים בתעשיית הספנות בהם רכישות ומיזוגים, וכן שליטה של שלוש בריתות מרכזיות בנתיבי הסחר הימי המרכזיים. שינויים אלה מתקיימים במקביל לכניסתן של טכנולוגיות חדשות לשימוש בתעשיית הספנות שעד כה היתה שמרנית במיוחד, ואשר משנות את הדרך בה חברות הספנות מתקשרות עם הלקוחות.