קבוצת מארסק: עלייה של 32% בהכנסות שהגיעו ל-81.5 מיליארד דולר

וינסנט קלרק, מנכ״ל א.פ. מולר-מארסק: ״בשנת 2022, החטיבה הימית סיפקה את התוצאה החזקה ביותר שנרשמה עקב תעריפי ההובלה הגבוהים והביקוש החזק, במיוחד במחצית הראשונה של השנה. ההכנסות בתחום ​​עלו ב-33%


11:06 ,08.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים שלה מהם עולה כי שנת 2022 היתה שנה חזקה במיוחד מבחינת הביצועים הפיננסיים של החברה. הקבוצה מדווחת כי הכנסותיה עלו ב-32% והגיעו ל-81.5 מיליארד דולר, וה-EBIT גדל ב-57% ל-30.9 מיליארד דולר.

 

במהלך 20222 מארסק האיצה את השינוי העסקי שלה, הרחיבה את יכולות הלוגיסטיקה המשולבות באמצעות חברות שנרכשו כמו Pilot, Senator ו-LF Logistics, ולוגיסטיקה שגדלה באופן אורגני עם יותר מ-20% צמיחה בפעילות.

 

בנוסף, מארסק הגדירה מפת דרכים מדויקת כיצד לעמוד במחויבות שלה להפחתת פחמן לכל אורך השרשרת הלוגיסטית בכל אמצעי התחבורה. 70% מ-200 הלקוחות המובילים של הקבוצה הגדירו יעדי פחמן ותמיכה בהם בהשגת יעדים.

 

הקבוצה צופה כי בעוד שההאטה בכלכלה העולמית תוביל לשוק ״רך״ יותר במיוחד בחטיבת ההובלה הימית, הקבוצה תמשיך לרדוף אחר הזדמנויות הצמיחה בענפי הלוגיסטיקה והטרמינלים. בהקשר זה, תחזית מארסק עבור שנת 2023 היא כי ה-EBIT לשנת 2023 כולה יעמוד על 2-5 מיליארד דולר.

 

וינסנט קלרק, מנכ״ל א.פ. מולר-מארסק: ״בשנת 2022, החטיבה הימית סיפקה את התוצאה החזקה ביותר שנרשמה עקב תעריפי ההובלה הגבוהים והביקוש החזק, במיוחד במחצית הראשונה של השנה. ההכנסות בתחום ​​עלו ב-33%. לאורך כל השנה, ההובלה הימית  המשיכה לספק את השינוי האסטרטגי, תוך שמירה על רמה יציבה של חוזים ארוכי טווח. הפעילות בחטיבה הימית המשיכה לשפר את ביצועי האספקה ​​במהלך השנה כאשר העומס הלך והצליח לשמור על מרווחים חזקים בשל האופי החוזי של קשרי הלקוחות שלה״.

 

הקבוצה מדווחת כי בתחום הלוגיסטיקה והשירותים עלו ההכנסות ב-47%, עם תרומה אורגנית של 21%. הצמיחה האורגנית בהכנסות הגיעה בעיקר מ-200 הלקוחות המובילים, כאשר העסק ממשיך לפתח פתרונות משולבים כדי לענות על צורכי שרשרת האספקה ​​מקצה לקצה. הצמיחה הייתה חזקה במיוחד בתחום המרכזים הלוגסיטיים, שם הפעילות של הקבוצה יותר מהכפילה את עצמה ל-7.1 מ״ר עם רכישת LF Logistics והוסיפה 198 מחסנים או 3.1 מ״ר.

 

בתחום המסופים, ה-EBIT המותאם ליציאה מרוסיה הגיע לשיא של 1.2 מיליארד דולר, נתמך על ידי גידול בהיקפים והכנסות גבוהות מהאחסון הקשורות לגודש. בהתבסס על שילוב של העלאות תעריפים והתייעלות ההשפעה של האינפלציה העולמית הגבוהה פחתה״.