קבוצת מארסק: סורן סקו פורש, וינסנט קלארק ימונה למנכ״ל

וינסנט קלרק, ששימש עד היום כמנכ״ל חטיבת ההובלה הימית והלוגיסטיקה, יתחיל לשמש כמנכ״ל מארסק החל מה-1 בינואר 2023. סורן סקו הוביל את השינוי של קבוצת מארסק והפך אותה מקונגלומרט מגוון בעל עסקים שונים לחברת לוגיסטיקה משולבת


11:26 ,12.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון קבוצת מארסק הודיע הבוקר על חילופים בצמרת הקבוצה: סורן סקו, ששימש כמנכ״ל מאז שנת 2016, פורש מקבוצת מארסק. וינסנט קלארק, שסומן כיורש שלו, יחליף אותו וייכנס לתפקיד כבר בינואר הקרוב. קלארק משמש כיום

 

מאז 2016 סורן סקו הוביל את השינוי של קבוצת מארסק והפך אותה מקונגלומרט מגוון בעל עסקים שונים לחברת לוגיסטיקה משולבת, והעלה אותה למסלול צמיחה חדש. וינסנט קלרק, ששימש עד היום כמנכ״ל חטיבת ההובלה הימית והלוגיסטיקה, יתחיל לשמש כמנכ״ל מארסק החל מה-1 בינואר 2023.

 

יו״ר הדירקטוריון, רוברט מ. אוגלה, אמר: ״סורן תרם לפיתוח הקבוצה שלנו במשך כמעט ארבעים שנה, מתוכן אחת עשרה שנים כמנכ״ל Maersk Tankers, ארבע שנים כמנכ״ל עבור Maersk Line וקרוב לשבע שנים כמנכ״ל קבוצת Maersk. במהלך כהונתו כמנכ״ל מארסק, סורן סייע להגדיר מחדש את מארסק כחברה המספקת שירותי לוגיסטיקה מקצה לקצה, ממוקדת בלקוחות ועם עמדה מובילה עולמית בפתרונות תחבורה בר-קיימא. בשם ההנהלה, אני מודה מקרב לב לסורן על מנהיגותו המוערכת ותוצאותיו המרשימות. אני אסיר תודה באותה מידה על תמיכתו של סורן ביורש שלו כדי לוודא שהחברה לא תאבד שום מומנטום בעשייה האסטרטגית שלה בשוק משתנה וקשה״.

 

רוברט מ. אוגלה התייחס ליורשו של סקו, וינסנט קלארק, ואמר: ״הדירקטוריון שמח להכריז על וינסנט קלרק כמנכ״ל החדש של מארסק. מאז 2019, וינסנט מכהן כמנכ״ל Maersk Ocean & Logistics, אשר תורמת חלק ניכר מההון והתוצאות המושקעים של החברה. הוא היה מנהיג מרכזי בטרנספורמציה של מארסק, הפגין חוש אסטרטגי רב, יכולת לבצע תוכניות מורכבות ולספק ערך לבעלי מניות לטווח ארוך באמצעות פתרונות משכנעים ללקוחות. רוחות הגב החזקות שהיטיבו עם תעשיות שרשרת האספקה ​​במהלך המגיפה מגיעות לסיומה. עם נקודת מבט מאתגרת יותר ויותר, הדירקטוריון מאמין שלוינסנט יש את הניסיון והיכולות הנכונות כמנכ״ל כדי להמשיך ולפקח על הפיתוח האסטרטגי והארגוני של מארסק בשנים הבאות״.

 

סורן סקו, שעוזב את מארסק, אמר: ״במשך כמעט שבע שנים עבדתי יחד עם הצוות שלי כדי לשנות את המודל העסקי, התרבותי, עמוד השדרה הדיגיטלי והתוצאות כדי להפוך את Maersk לחברת צמיחה רווחית שוב. זה היה המנדט שקיבלתי כמנכ״ל ב-2016 ואני רוצה להודות לדירקטוריון, לבעל המניות העיקרי שלנו, לצוות ההנהלה שלי ולכל עמיתיי המדהימים בעולם על האמון והתמיכה שלהם לאורך השנים. עכשיו זה הזמן הנכון עבור מארסק, עבור וינסנט ועבורי לעשות את המעבר הזה. החברה ביצעה ביצועים טובים מאוד בשנים האחרונות. מעולם לא היינו חזקים יותר מבחינה פיננסית ויש לנו תוכנית מעוררת השראה וחזון להמשך אסטרטגיית האינטגרציה העולמית שלנו שתנחה את מארסק לשנים רבות קדימה. עבדתי בשיתוף פעולה הדוק עם וינסנט במשך יותר מעשור ואני בטוח שהוא מוכן לקחת את החברה לשלב הבא. אני מצפה לפרק חדש בחיים בו אמשיך לעבוד ברמה לא ניהולית ויהיה לי יותר זמן למשפחתי ולתחומי עניין אחרים״.

 

וינסנט קלארק: ״אני נרגש מהאמון שהדירקטוריון מראה בכך שהוא נותן לי את ההזדמנות להוביל את השלבים הבאים של השינוי שלנו. זו זכות עבורי להוביל חברה עם מורשת כה ארוכה, ערכים חזקים ופוטנציאל אדיר. אני מצפה, יחד עם צוות המנהיגות וכל עמיתיה של מארסק ברחבי העולם, לקחת את זה לשלב הבא, לבנות על הבסיס החזק מאוד שהשגנו עם סורן בראש, ולקיים את ההבטחות שלנו ללקוחות, לבעלי מניות ולחברה בכללותה. בעקבות מגיפה, ועכשיו עם המלחמה באוקראינה ומשבר אנרגיה עלינו, יש אתגרים רבים וקשים לפנינו; אתגרים שמשפיעים על כולנו ושם מארסק יכולה לעשות את ההבדל. חברות חושבות מחדש על שרשראות האספקה​​שלהן בסביבה החדשה הזו, הן מחפשות יותר יציבות, ועוד תמיכה במסע הפחמניזציה שלהן. זה מייצג הזדמנות עסקית מדהימה עבור מארסק שכולנו להוטים לנצל. זה ידרוש מאיתנו להישאר במסלול של האסטרטגיה שלנו, להגשים את מפות הדרכים שלנו לדיגיטליזציה ולדה-קרבוניזציה, תוך שמירה חדה מתמיד על המצוינות התפעולית והביצועים שלנו. כשנעשה זאת, נשפיע בצורה חיובית עמוקה על כל מחזיקי העניין שלנו״.