קבוצת מארסק: נשמור את הבעלות על Maersk Supply Service

הקבוצה הודיעה כי בשל שנים קשות בתעשיית ה-Offshore, וירידת ערך חברות העוסקות בתחום היא מתקשה למצוא לחברה רוכש נאות. מארסק שירותי אספקה מדווחת כי 30% מהכנסות החברה הגיע בשנת 2018 ממקורות חדשים


10:16 ,31.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק הודיעה כי היא החליטה לשמור את הבעלות על חברת Maersk Supply Service ולא למכור אותה.

 

נזכיר כי חברת הבת, שעוסקת באספקת שירותים לתעשיית ה-Offshore, הועמדה למכירה במהלך 2016, לאחר שקבוצת מארסק הודיעה על אסטרטגיה חדשה במסגרתה תתמקד בשירותי תובלה ולוגיסטיקה הקשורים לשרשרת האספקה.

 

מאז הועמדה למכירה חברת Maersk Oil שנמכרה לטוטאל הצרפתית תמורת 7.45 מיליארד דולר, וגם חברת Maersk Drilling, העוסקת בקידוחים ימיים, הופרדה מהקבוצה ונמצאת בתהליך הכנה למכירה.

 

היוזמות החדשות והמגוונות של החברה בונות לנו נוכחות בשווקים אחרים ומאפשרות לנו להסתמך פחות על שווקים מסורתיים כמו הדלק והגז. צי האניות שלנו שמונה 44 כלים הוא צעיר יחסית ויש לנו צוות עובדים מיומן, ונתונים אלו נותנים לנו יתרון בכל הקשור להזדמנויות עתידיות בשוק ולבידול  מהמתחרים 

מנכ״ל מארסק שירותי אספקה, סטין קרסטנסן

 

 

מארסק ציינה בהודעה שפורסמה שלשום כי בשל שלוש שנים קשות שעוברות על תעשיית ה-Offshore, וירידת ערך חברות העוסקות בתחום היא מתקשה למצוא לחברה רוכש נאות במחיר הולם.

 

קלאוס המינגסון, סמנכ״ל בקבוצת מארסק, ציין כי ״במהלך השנתיים וחצי האחרונות בחנו מספר שינויים מבניים עבור מארסק שירותי אספקה. יחד עם זאת, לא הצלחנו למצוא פתרון שיביא ערך לבעלי המניות והחלטנו להשאיר את החברה בבעלות הקבוצה״.

 

המינגסון הוסיף כי ״מאז שנת 2016 מארסק שירותי אספקה הגיבה לירידה בשוק ומיקמה את עצמה מחדש בשוק, מהלך שעזר לחברה להתחזק ולהתאושש בשווקי הדלק והגז״.

 

חברת מארסק שירותי אספקה דיווחה בשנת 2018 על הכנסות חדשות בתחום אנרגיית הרוח, ניקיון אוקיינוסים וכרייה במים עמוקים – הכנסות שהגיעו לסך של 30% מכלל הכנסות החברה בשנת 2018.

 

מנכ״ל מארסק שירותי אספקה, סטין קרסטנסן, ציין כי ״היוזמות החדשות והמגוונות של החברה בונות לנו נוכחות בשווקים אחרים ומאפשרות לנו להסתמך פחות על שווקים מסורתיים כמו הדלק והגז. צי האניות שלנו שמונה 44 כלים הוא צעיר יחסית ויש לנו צוות עובדים מיומן, ונתונים אלו נותנים לנו יתרון בכל הקשור להזדמנויות עתידיות בשוק ולבידול מהמתחרים״.