קבוצת SM מוכנה לרכוש את HMM

יו״ר קבוצת SM: ״אנו מאמינים שמחיר סביר עבור HMM הוא כ-3.15 מיליארד דולר ואנחנו יכולים אפילו להציע עד 3.5 מיליארד דולר אבל אם המחיר יעלה מעל הרמה הזו אפילו בסנט אחד נוותר על זה״


11:52 ,24.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת הספנות SM Group מוכנה להציע עד 3.5 מיליארד דולר כדי להשתלט על חברת הספנות HMM, אך תתרחק מכל עסקה אם המוכרים יבקשו יותר מדי כסף. כידוע לכל, חברת HMM, שנמצאת בשליטה של המדינה במשך שנים רבות בעקבות קשיים כלכליים, מוכנה להפרטה כאשר מספר גופים קוריאניים נוספים מקושרים אליה.

 

וו אוהיון, יו״ר SM Group, המנהלת את SM Line כמו גם את Korea Line Corp ו-Korea Shipping Corp, הצהיר כי הקבוצה בראשה הוא עומד תקפוץ מיד למירוץ לרכישת HMM ברגע שמכירתה תוכרז באופן רשמי

 

לחברת SM Group יש את התקציב לרכישת מניות הרוב ב-HMM והקבוצה כבר הקימה צוות מיוחד שמתכונן לרכישה אפשרית של HMM.

 

״אנו מאמינים שמחיר סביר עבור HMM הוא כ-3.15 מיליארד דולר ואנחנו יכולים אפילו להציע עד 3.5 מיליארד דולר אבל אם המחיר יעלה מעל הרמה הזו אפילו בסנט אחד נוותר על זה״, אמר היו״ר. הוא הוסיף כי ״בהתחשב בגיל 72 שלי, החלטתי לקנות את HMM בתור המשימה האחרונה שלי - להמריץ מחדש את תעשיית הספנות של המדינה שלנו על ידי הפיכתנו לחברת הספנות מספר 1 של אסיה״, אמר.

 

 

SM Group היא הקונגלומרט ה-30 בגודלו בדרום קוריאה, כאשר וו מוכר היטב בחוגי העסקים המקומיים בזכות יכולת המיזוג שלו. הוא הקים את SM Line, ורכש נכסים מהאנג׳ין ספנות, שפשטה את הרגל ב-2016. SM Line היא בערך אחת עשרה מגודלה של HMM במונחים של קיבולת ה-TEU, מה שהוביל כתב קוריאני אחד להשוות את הרכישה הפוטנציאלית הזו לשרימפס שאוכל לווייתן.