הרווח השנתי של חברת הספנות APL צנח ב-14% בשנת 2011.
בששת השבועות האחרונים של השנה שינעה החברה יותר מכולות משנים עברו, אבל הרווח השנתי פר מכולה צנח, כשמחירי ההובלה בקווים המרכזים מזרח-מערב ירדו לשפל.
המוביל הסינגפורי, בבעלות חברת נפטון אוריינט ליינס, מסר שנפח הובלת המכולות עלה ב-6%, ל-357.909 FEU בתקופה שבין 19 בנובמבר-30 בדצמבר. ההכנסה הממוצעת של APL לקונטיינר צנחה ב-14%, עד כדי 2,265 דולר.
החברה ייחסה את העלייה בנפח לעלייה בהובלת מכולות בקווי השירות intra-Asia. לעומת זאת, הירידה בהכנסה ממוצעת למכולה יוחסה למחירים נמוכים יותר בקווי השירות המרכזיים.
בכלל התנועה ב-2011, נפח המכולות של APL עלה ב-7%, לכדי 2.98 מיליון FEU, בהשוואה ל-2.78 מיליון FEU ב-2010. ההכנסה הממוצעת ל-FEU לכלל 2011 צנחה ב-10%, לכדי 2,500 דולר למכולה, בהשוואה ל-2,790 דולר למכולה ב-2010.
הצניחה בהכנסה הממוצעת לקונטיינר משקפת את הירידה בת שמונה השבועות, כפי שבאה לידי ביטוי במדד המחירים של Drewry לממוצע מחירי ספוט בקו הטראנס-פסיפי, שירד עד כדי שיא שפל של 1,435 דולר ל-FEU בשבוע האחרון של דצמבר.
למרות שהאינקס העולמי למחירי ספוט של קונטיינרים לסחר ימי בקווי אסיה-אירופה עלה וירד במשך ששת השבועות האחרונים של 2011, הוא עמד בסיום השנה על 944 דולר ל-FEU, מעט מעל למחיר הנמוך של השנה, שהיה 864 דולר למכולה בשבוע הראשון של דצמבר.