צים: שת״פ עם פלטפורמת הפינטק 40Seas

צים הרחיבה את השת״פ עם 40Seas לשלוש שנים, עם מסגרת אשראי מאובטח של כ-100 מיליון דולר. אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: ״ממשיכים לקדם טכנולוגיות משבשות לקידום חדשנות דיגיטלית בתעשיית הספנות, תוך פיתוח זרמי הכנסה נוספים המשלימים את עסקי הליבה שלנו״


11:33 ,11.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים הכריזה אתמול על שיתוף פעולה חדש עם 40Seas, פלטפורמת פינטק שנועדה להכניס חדשנות למימון סחר חוצה גבולות.

 

פלטפורמת 40Seas, פלטפורמת פינטק חדשנית למימון סחר חוצה גבולות, גייסה 111 מיליון דולר כדי לספק מסגרת מימון יעילה וחסכונית הרבה יותר עבור חברות קטנות ובינוניות העוסקות במסחר גלובלי. סבב הגיוס של החברה בסך 11 מיליון דולר, בהובלת Team8 בהשתתפות צים, מלווה במסגרת אשראי של 100 מיליון דולר ליצואנים ויבואנים.

 

כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי שלהם, הרחיבה צים את השת״פ עם 40Seas לשלוש שנים, עם מסגרת אשראי מאובטח של כ-100 מיליון דולר, עם אופציה להרחבה ל-200 מיליון דולר, וזאת כדי לשרת טוב יותר את הלקוחות באקוסיסטם שלה ולייצר זרמי הכנסה חדשים. צים תטמיע את פלטפורמת 40Seas בשירותי שילוח המטענים המוצעים על ידי Ship4wd, חברת הבת לשילוח דיגיטלי עטורת הפרסים שלה, המכוונת לשוק ה-SME. באמצעות אינטגרציה זו, לקוחות SME של צים ייהנו מפתרון מימון דיגיטלי שנועד לצמצם תקורה תפעולית ואדמיניסטרטיבית, ולהקל על נטל ההובלה והמלאי.

 

הסטארט-אפ בתחום הפינטק מאפשר פתרון פונקציונלי של תשלומי B2B דיגיטליים תוך הקלה על סחר חוצה גבולות בין חברות קטנות ובינוניות. על ידי מינוף בינה מלאכותית וטכנולוגיה מונעת נתונים, 40Seas מסוגלת להציע אפשרויות תשלום גמישות שנועדו לשבש פתרונות מימון סחר מדור קודם, ולהרחיב את הנגישות של הון חוזר עבור יבואנים, יצואנים, משלחים וסוכנויות מקורות קטנות ובינוניות. מאז עלתה לאוויר עם השקה רכה באוקטובר 2022, 40Seas כבר מימנה עסקאות עבור עשרות חברות קטנות ובינוניות והיא אמורה לממן עשרות מיליוני דולרים בחודשים הקרובים.

 

40Seas מעניקה ליצואנים את האפשרות לקבל תשלום מיד עם המשלוח כדי שיוכלו להתקדם לעבר מחזור הייצור הבא שלהם. ליבואנים, הפלטפורמה מציעה אפשרויות תשלום דחויות כדי לעזור להם לפנות הון חוזר ולהגדיל את העסק מבלי לקשור קווי אשראי זמינים. ניתן למנף את הפתרון גם על ידי משלחים וסוכנויות מיקור להגדלת נפחי הסחר חוצי הגבולות, יצירת זרמי הכנסה חדשים ודיגיטציה של תהליכי תשלום B2B.

 

לפי הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), חברות קטנות ובינוניות מהוות 43% מנפח הסחר חוצה הגבולות. עם זאת, יש סיכוי גבוה פי שבעה להימנע מגישה למימון סחר מאשר חברות רב לאומיות - לפי ארגון הסחר העולמי. שורה של נושאים הקשורים למימון חתרו באופן היסטורי את תעשיית המסחר חוצה הגבולות הקטנים והבינוניים הצומחת במהירות, כגון תחומי שיפוט בנקאיים מוחתמים, מגבלות הון חוזר, בעיות נאמנות, תהליכים עתיקים, פערי ריבית ותנודתיות מטבעות. הירידה האחרונה בשוק, והעלייה בעלות ההון, הביאו עומס פיננסי נוסף על חברות קטנות ובינוניות העוסקות במסחר גלובלי.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, אמר: ״עם ההשקעה המשמעותית שלנו ב-40Seas, אנו ממשיכים לקדם טכנולוגיות משבשות לקידום חדשנות דיגיטלית בתעשיית הספנות, תוך פיתוח זרמי הכנסה נוספים המשלימים את עסקי הליבה בתחום השילוח שלנו. אנו שמחים לשתף פעולה עם Team8, אחת מקבוצות המיזם המובילות והחדשניות בישראל, ביוזמה פורצת דרך זו, אותה נציע בקרוב גם ללקוחותינו ברחבי העולם, בתחילה באמצעות המשלח הדיגיטלי שלנו, Ship4wd. חשוב לציין, עם שיתוף הפעולה האסטרטגי הזה, 40Seas תוכל למנף את הידע המעמיק של צים בסחר חוצה גבולות ואת הקשר ההדוק שלנו עם השוק ועם לקוחות SME גלובליים כדי להביא את פתרון המימון הדיגיטלי המתקדם והנחוץ הזה לשוק״.

 

אייל מולדובאן, מייסד משותף ומנכ״ל 40Seas אמר: ״כילד שעבד במחסן של אבי, אני זוכר שראיתי אותו נאבק באופן יומיומי עם ספקים ובנקים כדי לקבל תנאי תשלום ומימון מורחבים לעסקי היבוא שלו. ב-25 השנים שחלפו מאז, נוף המימון המסחרי לא התפתח בשום דרך משמעותית או עמד בקצב הצרכים של חברות קטנות ובינוניות הפועלות בעידן הדיגיטלי. בהתחשב בתנאים המאקרו-כלכליים הקשים של היום, כעת יותר מתמיד, חברות קטנות ובינוניות זקוקות לגישה קלה למימון כדי לקבל את הסיכוי הטוב ביותר לשרוד. 40Seas רוצה להוביל לשינוי ים באופן שבו חברות ניגשות למימון, עם פתרון ייחודי שמקל על חיי היבואנים והיצואנים, ומשרת את שני הכיוונים של סחר חוצה גבולות״.

 

רקפת רוסק-אמינח, שותפה מנהלת ב-Team8, אמרה: ״בתוך תנאים כלכליים מאתגרים ונוף שרשרת אספקה ​​גלובלית שסועה, כעת יותר מתמיד, חברות קטנות ובינוניות זקוקות לדרכים יעילות יותר וגמישות יותר לגשת למימון. Team8 גאה מאוד על שיתוף הפעולה עם צוות המייסדים של 40Seas ואנו נרגשים לתמוך במשימתם לתת מענה לצורכי המימון ותזרים המזומנים של היבואנים והיצואנים. על ידי ההשתתפות בסבב ההשקעה, צים, תעשיית משקל כבד של מיליארדי דולרים, סיפקה חותמת עיקרית של אימות ואמון בפתרון 40Seas״.