צים: שיפור משמעותי בפעילות ברבעון השני של 2017

המגמה החיובית של הרבעונים הקודמים ממשיכה כשחברת צים מציגה שיפור משמעותי גם ברבעון השני של 2017 בכל המדדים. המנכ״ל אלי גליקמן מבטיח: נמשיך להתפתח ולהציג שיפורים נוספים בשנים הקרובות


13:04 ,30.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

רבעון שני מצויין לחברת צים עם שיפור משמעותי בכל הפרטרים. ברבעון זה החברה הובילה יותר קיבולת, הגדילה את סך המחזור והיא מסיימת אותו עם רווח חיובי לפני מסים, פחת והפחתות (EBITDA) שהסתכם לכדי סך של 62.8 מיליוני דולרים – שיפור דרמטי לעומת הפסד של 22.1 מיליוני דולרים ברבעון השני של 2016.

 

גם הרווח הנקי המתואם (בנטרול הוצאות בגין סילוק חובות) השתפר משמעותית כשאת הרבעון השני מסיימת החברה עם רווח של 12.5 מיליוני דולרים, לעומת הפסד נקי מתואם של 64 מיליוני דולרים ברבעון השני אשתקד.

 

את הרבעון השני מסיימת צים עם תזרים מזומנים תפעולי של 88.9 מיליוני דולרים לעומת 17.6 מיליוני דולרים ברבעון המקביל אשתקד, מה שצפוי לתת לצים אוויר לנשימה.

 

סך המחזור של צים ברבעון זה גדל משמעותית מ- 611.9 מיליוני דולרים ב- 2016 לסך של 745.7 מיליוני דולרים – גידול של 21.9%. ובתקופה זו הובילה צים 659,000 TEU לעומת 611,000 TEU ברבעון המקביל אשתקד, המהווים גידול של 6.7%.

 

מחיר ההובלה הממוצע ל- TEU ברבעון זה עמד על 1007$ - גידול של 16.3% בהשוואה לרבעון השני אשתקד, אז המחיר הממוצע עמד על 866$ בלבד.

 

אלי גליקמן מנכ״ל צים התייחס לתוצאות הכלכליות של החברה ואמר: ״הנתונים החיוביים של צים ברבעון השני מדגישים את השיפור היציב והמתמשך בביצועי החברה. אנו מתמקדים ברווחיות באמצעות התייעלות, חדשנות ומעל לכל, שירות אמין ומהיר ללקוחותינו. הגישה שלנו ממוקדת לקוח היא הבסיס של האסטרטגיה שלנו, וכמוביל נישה גלובלי עצמאי אנו יכולים לספק שירותים ייחודיים וגמישים ללקוחות שלנו. אני משוכנע שגישה זו תאפשר לצים להתפתח ולהציג שיפורים נוספים בשנים הקרובות. אני רוצה בהזדמנות זו להודות לקודמי רפי דניאלי על תרומתו החשובה לצים במשך שנים רבות".

 

נדגיש כי ענף הספנות עבר שינויים משמעותיים ושינויים מבניים הכוללים עיצוב מחדש של הבריתות והפעילויות של מיזוגים ורכישות שהתרחשו ברבעונים האחרונים. בחברת צים ציינו בהקשר זה שמאז הרבעון השלישי של 2016 החברה מזהה מגמה חיובית בתעשייה עם עליה בדמי ההובלה במרבית אזורי הסחר, עם זאת, תנאי השוק בכללותו, נותרו מאתגרים ותנודתיים.

 

בחברה ציינו כי לנוכח הסביבה העסקית הקשה הזו, צים ממשיכה להציג ביצועים טובים יותר ולהשיג תוצאות משופרות. ״תוצאות הרבעון השני של צים משקפות את השיפור המתמיד בביצועי החברה, כתוצאה מהשינוי המקיף שהחברה יישמה בתקופות האחרונות״, ציין דובר החברה.

 

נציין כי בשקלול התוצאות ברבעון זה עם הרבעון הראשון של 2017, עולה כי חברת צים מציגה רווח נקי מתואם (בנטרול הוצאות בגין סילוק חובות) של 15.1 מיליוני דולרים, עם EBITDA חיובית של 114 מיליוני דולרים ועם תזרים מזומנים תפעולי בסך 122 מיליוני דולרים, לעומת 3 מיליוני דולרים בלבד במחצית הראשונה של 2016.