צים: רווח נקי שנתי של 524 מיליון דולר - שיא של כל הזמנים

ברבעון הרביעי של 2020 הובילה צים 799 אלף מכולות (TEU), לעומת 698 אלף מכולות (TEU) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) לשנת 2020 עמד על 772 מיליון דולר. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: התוצאות משקפות את תנופת העשייה בצים


14:25 ,22.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

צים שירותי ספנות משולבים חברת ספנות והובלה ימית גלובלית, פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון הרביעי של שנת 2020 ולשנת 2020 כולה.

 

הרווח הנקי ברבעון הרביעי בשנת 2020 הסתכם ב-366.4 מיליון דולר, לעומת 1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מחזור ההכנסות הסתכם ב-1.36 מיליארד דולר ברבעון הרביעי בשנת 2020, לעומת 827.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר לגידול בהכנסות מהובלת מטען ממוכל, המשקף עלייה הן בתעריפי ההובלה והן בהיקפי המטען המובל.

 

ברבעון הרביעי של 2020 הובילה צים 799 אלף מכולות (TEU), לעומת 698 אלף מכולות (TEU) בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) עמד על 1,518 דולר ברבעון הרביעי של 2020, לעומת 1,017 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון הרביעי בשנת 2020 הסתכם ב-439.4 מיליון דולר, לעומת 44.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המתואמת עמדה על 531.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020, לעומת 115.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBIT המתואם עמד על 439.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020, לעומת 47.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מרווחי ה-EBITDA המתואמת וה-EBIT המתואם ברבעון הרביעי של 2020 עמדו על 39% ו-32%, בהתאמה, לעומת 14% ו-6% בתקופה המקבילה אשתקד. המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-414.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020, לעומת 89.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

עיקרי תוצאות הפעילות והמצב הכספי בשנת 2020

 

הרווח הנקי בשנת 2020 כולה הסתכם ב-524.2 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך 13 מיליון דולר בשנת 2019. מחזור ההכנסות הסתכם ב-3.99 מיליארד דולר בשנת 2020, לעומת 3.30 מיליארד דולר בשנת 2019. העלייה מיוחסת בעיקר לגידול בהכנסות מהובלת מטען ממוכל, המשקף בעיקר עלייה בתעריפי ההובלה.

 

הרווח התפעולי (EBIT) לשנת 2020 כולה עמד על 772 מיליון דולר, לעומת 153 מיליון דולר בשנת 2019.

 

בשנת 2020, הובילה צים 2,841 אלף מכולות (TEU), לעומת 2,821 אלף מכולות (TEU) בשנת 2019. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) עמד על 1,229 דולר בשנת 2020, לעומת 1,009 דולר בשנת 2019.

 

ה-EBITDA המתואמת עמדה על 1.04 מיליארד דולר בשנת 2020, לעומת 385.9 מיליון דולר בשנת 2019. ה-EBIT המתואם עמד על 728.6 מיליון דולר בשנת 2020, לעומת 148.9 מיליון דולר בשנת 2019. מרווחי ה-EBITDA המתואמת וה-EBIT המתואם לשנת 2020 עמדו על 26% ו-18%, בהתאמה, לעומת 12% ו-5% בשנת 2019.

 

בשנת 2021, צופה החברה EBITDA מתואמת בסך של בין 1.40 מיליארד דולר לבין 1.60 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בסך של בין 850 מיליון דולר לבין 1.05 מיליארד דולר.

 

לאחר תום השנה, השלימה החברה הנפקה ראשונה לציבור, תוך גיוס תמורה נטו בסך 204 מיליון דולר. לאחר תום השנה, הכריזה החברה על הסכם אסטרטגי עם חברת Seaspan לחכירה לטווח ארוך של 10 אניות ״ירוקות״ המונעות בגז טבעי. הסכם זה ממחיש את מחויבותה של צים להפחתת טביעת הרגל הפחמנית של החברה, ולהוביל הטמעת פרקטיקות ידידותיות לסביבה בענף הספנות.

 

יו״ר צים, מר יאיר סרוסי, אמר: ״ההנפקה הראשונה של צים לציבור שהתקיימה השנה הייתה נקודת השיא של חודשים רבים של עבודה מאומצת ומסורה על ידי הנהלת צים ועובדיה, בשיתוף פעולה עם דירקטוריון החברה, והיא מסמלת את הצלחת מהלך ההתחדשות של החברה לאורך השנים האחרונות. אנו גאים בתוצאות הפעילות שאנו מפרסמים היום לראשונה כחברה ציבורית, ומאמינים שהן מהוות הוכחה להון האנושי יוצא הדופן של צים. יתרה מכך, יכולות אלו ימשיכו להניע את צמיחתה של צים והצלחתה בעתיד״.

 

מנכ״ל צים, מר אלי גליקמן, אמר: ״התוצאות שוברות השיאים שלנו בשנת 2020 ואבני הדרך המשמעותיות שהשגנו בשנת 2020 ועד היום, משקפות את תנופת העשייה בצים. בתקופה של מגיפה כלל-עולמית, שברנו את שיאי הרווח הנקי שלנו לאורך כל 75 שנות פעילות החברה. שבירת שיאים זו מבליטה את יתרונות האסטרטגיה המבודלת שלנו ואת הגישה הפעילה שלנו בהתמודדות עם משבר הקורונה. סיימנו את השנה בנתונים חזקים, תוך השגת EBIT ו-EBITDA בקצה העליון של טווח התחזיות שלנו, והמשכנו להציג מרווחים מהגבוהים בענף. צים מחויבת ליעד של ביצועים עקביים כאחת משלוש חברות הספנות המובילות במונחי מרווח EBIT״.

 

גליקמן הוסיף, ״פתחנו את שנת 2021 כחברת הספנות וההובלה הימית הגלובלית הראשונה שנרשמה למסחר בבורסה של ניו יורק. הישג זה מדגיש את הצלחתנו ביצירת חברת ספנות מובילה העוסקת בהובלת מכולות, עם מודל עסקי asset-light, העומדת בחזית החדשנות הדיגיטלית. בהמשך להנפקה הראשונה שלנו לציבור, הכרזנו גם על הסכם אסטרטגי לחכירה לטווח ארוך של 10 אניות המונעות בגז טבעי, בעלות כושר הובלה של 15,000 מכולות (TEU). הסכם זה ממצב את צים במקום המאפשר לה לספק את הביקוש הגובר בסחר הפאסיפי (אסיה לחוף המזרחי בארה״ב), ולבסס את העמדה המובילה שלנו בהתמודדות עם נושאי סביבה וקיימות״.

 

גליקמן סיים ואמר, ״בצים נושבת כיום רוח חדשה, נמרצת ורעננה, והיא מצוידת ביכולות חדשות ובעלת אופק מבטיח לפעילות במציאות החדשה של עולם הספנות. בזכות הצוות המקצועי והמסור של החברה, ובשילוב המחויבות שלנו למנף טכנולוגיה ודיגיטל לטובתנו, צים ממוצבת היטב במעמד המאפשר את שיפור חווית הלקוח, מינוף נתוני בסיס חיוביים בענף, והשאת רווח לטווח ארוך. בשנת 2021, לפי התחזית שפרסמנו, אנו מצפים להמשך המגמה החיובית, ולהמשך גידול משמעותי ב-EBITDA המתואמת וב-EBIT המתואם תוך שמירה על מרווחים מהמובילים בענף. בנוסף, בכוונתנו להמשיך ולרתום את ה-DNA היזמי של אומת הסטארט-אפ שלנו, המבוסס על חדשנות ושיתופי פעולה טכנולוגיים, על מנת להמשיך ולפתח מנועי צמיחה שיניבו לחברה תזרימי הכנסות נוספים מעבר לפעילות הספנות המסורתית של צים״.