חברת צים פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022.
דגשים עיקריים לרבעון השלישי של שנת 2022: הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-1.17 מיליארד דולר (לעומת 1.46 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד), ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הסתכם ב-1.93 מיליארד דולר, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השלישי הסתכם ב-1.54 מיליארד דולר, ירידה של 17% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחזור ההכנסות ברבעון השלישי הסתכם ב-3.23 מיליארד דולר, עלייה של 3% מהתקופה המקבילה אשתקד.
צים הובילה 842 אלף מכולות TEU ברבעון השלישי, ירידה של 5% מהתקופה המקבילה אשתקד במהלכה הובילה החברה 884 אלף TEU. מחיר ההובלה הממוצע למכולה ברבעון השלישי עמד על 3,353 דולר, עלייה של 4% מהתקופה המקבילה אשתקד.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים אמר: ״תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2022 שלנו משקפות ביצועים מצויינים ורווחיות גבוהה מאד. בשעה שתנאי השוק נותרו תנודתיים, השגנו מרווחי EBIT ו- EBITDA גבוהים, ורשמנו רווח נקי של 1.17 מיליארד דולר ברבעון השלישי. לנוכח תזרים המזומנים המשמעותי שלנו, ובהתאם לעדיפות שאנו מייחסים להשבת ערך למשקיעים שלנו, הכרזנו השנה על דיבידנדים בסך של יותר מ-1.26 מיליארד דולר, לרבות דיבידנד של כ-354 מליון דולר בגין הרבעון השלישי״.
גליקמן הוסיף, ״עקב אי-הודאות הגיאופוליטית והמקרו-כלכלית, התחזית קצרת-הטווח עבור ענף הספנות השתנתה, והנורמליזציה של מחירי ההובלה החלה. בהתבסס על ציפיות השוק הנוכחיות שלנו, אנו צופים כעת כי ה-EBITDA המתואם לשנת 2022 יהיה בין 7.4 ל-7.7 מליארד דולר, וה-EBIT המתואם בין 6.0 ל-6.3 מליארד דולר, ונזכיר כי שניהם מהווים שיא במונחים שנתיים״.
״הצעדים הפרואקטיביים בהם נקטנו בשנתיים האחרונות שינו את צים ויחד עם המאזן החזק שלנו, שיפרו משמעותית את העמידות שלנו, הן מבחינה מסחרית והן מבחינה תפעולית, על מנת למצב את החברה בצורה הטובה ביותר בתקופת 'הנורמלי החדש' בספנות. בעודנו נשארים מחויבים לאסטרטגית הנישה הגלובלית (global-niche) שלנו המתמקדת בנתיבי סחר אטרקטיביים, פתחנו מספר רב של קווים חדשים במהלך תקופה זו, המשפרים את כיסוי הנמלים שלנו כדי לשרת טוב יותר את קהל לקוחותינו וכדי להפוך את הנוכחות המסחרית שלנו לעמידה ומגוונת יותר. בנוסף, זיהינו מנועי צמיחה משלימים לפעילויות הובלת המכולות שלנו, כגון פעילות הובלת הרכבים ושירותי שילוח דיגיטליים, באמצעות חברה בת שלנו. כמו כן, הבטחנו זמינות של אוניות חדשות, תחרותיות ויעילות, כדי לתמוך באסטרטגיה המסחרית שלנו ולקדם את אג׳נדת ה-ESG שלנו ושל לקוחותינו״.