צים: עלייה של 16.7% בהובלת מכולות ברבעון הראשון

צים הובילה 698 אלף TEU ברבעון הראשון של 2018 - שיא של כל הזמנים. מחיר ההובלה הממוצע למכולה ירד ב-1.6%. ההפסד הנקי הסתכם ב-34.1 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 6.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017. אלי גליקמן: ממשיכים להיות ממוקדים בהשגת מטרותינו


10:13 ,27.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים דיווחה ביום חמישי האחרון על התוצאות הכספיות של החברה עבור הרבעון הראשון של 2018. מהתוצאות עולה כי על אף עלייה בנפח ההובלות של החברה ההפסד הנקי של החברה גדל והגיע ל-34.1 מיליון דולר לעומת הפסד של 6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - הפסד שנגרם בשל ירידה קלה במחיר ההובלה הממוצע למכולה ובשל עליית מחירי הדלק. 

 

מחברת צים נמסר כי ״ענף הספנות הינו דינמי ותנודתי, והתאפיין בשנים האחרונות בחוסר יציבות כתוצאה משינויים מתמשכים בתנאי השוק. מאז המחצית השנייה של 2016 ועד הרבעון השלישי של 2017 נרשמו עליות בדמי ההובלה לצד עליות במחירי הדלק. החל מהרבעון הרביעי של 2017, ובמהלך הרבעון הראשון של 2018, דמי ההובלה ירדו בעוד שמחירי הדלק המשיכו לעלות. בתוך הסביבה העסקית המאתגרת הזאת, המשיכה צים להציג ביצועים מהטובים בתעשייה והגדילה את הכמויות המובלות״. 

 

צים דיווחה על EBITDA (רווח לפני תשלום ריבית, מסים ופחת) מתואם של 25.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018, בהשוואה ל-EBITDA מתואם של 57.4מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017, עם מרווחEBITDA   מתואם של 3.4%.

 

מהחברה נמסר כי הכמויות המובלות עלו ב-16.7% ל-698 אלף TEU ברבעון הראשון של 2018, בהשוואה ל-598 אלף TEU בתקופה המקבילה ב-2017. 

 

אלי גליקמן, מנכ״ל צים: ״במהלך הרבעון הראשון של 2018 צים הגדילה את הכמויות המובלות ל-698 אלף TEU תודות למאמצי מכירות אינטנסיביים ואמון הלקוחות בצים. הדבר הושג למרות תנאי שוק מאתגרים ביותר. על אף שהתחלנו לראות שיפור בחלק מנתיבי הסחר לקראת סוף הרבעון, תוצאות הרבעון הראשון של 2018 בכללותם הושפעו לרעה משילוב של עליית מחירי הדלק, עליית תעריפי חכירת אניות וירידה בדמי ההובלה. למרות תנאים אלו, המשיכה צים להפגין ביצועים שהם מהטובים בענף. אנו משקיעים בפתרונות דיגיטליים שישפרו את היעילות ואת חוויית הלקוח. אנו ממשיכים להיות ממוקדים בהשגת מטרותינו בהתאם לחזון האסטרטגי שלנו כחברה עצמאית המספקת שירות אמין ומעולה ללקוחותיה״.

 

מצים נמסר עוד כי מחזור ההכנסות הסתכם ב-751.4 מיליון דולר בהשוואה ל-655 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017 - עלייה של 14.7%. עוד נמסר מהחברה כי מחיר ההובלה הממוצע למכולה(TEU)  היה 938 דולר בהשוואה ל-953 דולר ברבעון הראשון של 2017, ירידה של 1.6%. 

 

עוד עולה מהדוחות כי ההפסד הנקי הסתכם ב-34.1 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 6.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017. תזרים המזומנים התפעולי הסתכם ב-57.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-33.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017.