צים פרסמה ביום חמישי האחרון את הדוחות הכספיים של החברה עבור הרבעון האחרון של 2016 ועבור שנת 2016 כולה. מנתוני הדוחות עולה כי צים חזרה לרווח ברבעון האחרון של 2016 וזאת הודות לעלייה במחירי ההובלה הימית שתרמו לרווחיות החברה. יחד עם זאת, במהלך 2016 כולה צים הפסידה 163.5 מיליון דולר – וזאת לעומת רווח של 6.5 מיליון דולר במהלך 2015.
מחיר ההובלה הממוצע עבור TEU במהלך 2016 היה 902 דולר – מחיר המשקף ירידה ממוצעת של 19% במחיר ההובלה לעומת 2015. צים מדווחת כי בשל מחירי ההובלה הנמוכים, הכנסות החברה במהלך 2016 הצטמצמו בכ-15.1% ועמדו על 2.54 מיליארד דולר במהלך 2016 – זאת בהשוואה להכנסות של 2.99 מיליארד דולר במהלך 2015. צים מדווחת כי במהלך 2016 היא שינעה 2.4 מיליון TEU- עלייה של 5.2% לעומת נתוני 2015.
החברה מדווחת עוד כי מחיר ההובלה הממוצע עבור הרבעון הרביעי של 2016 עמד על 915 דולר – עלייה של 3.2% בהשוואה למחיר ההובלה הממוצע של הרבעון השלישי של 2016. כתוצאה מכך הכנסות החברה ברבעון הרביעי עלו ב-1.5% ועמדו על 653.5 מיליון דולר – וזאת בהשוואה להכנסות של 643.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016. על פי הנתונים, צים הרוויחה 4.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016 והרווח הגולמי שלה עמד על 43.9 מיליון דולר – שיפור ניכר לעומת רבעון שלישי 2016.
החברה מדווחת עוד על עלייה של 3.9% במספר המכולות ששונעו במהלך הרבעון הרביעי שעמד על 613 אלף TEU, ועל עלייה של 5.2% במהלך שנת 2016 שהגיעה לסך של 2.4 מיליון TEU במהלך 2016 – בהשוואה לשנת 2015.
צים מדווחת כי החברה ממשיכה לשפר את תוצאותיה עם ביצועים שעולים על ביצועי שאר התעשייה – וזאת באמצעות יעילות מוגברת וצמצום עלויות וזאת כשברקע קיימים תנאי שוק פגיעים ומשתנים. נציין כי פשיטת הרגל של חברת האנג'ין, והסתלקותה למעשה מהשוק התחרותי במגזר הספנות, תרמה לחברות הספנות הנותרות וצים בתוכן. בנוסף, מצבה העגום של התעשייה הוביל לירידת מחירי חכירת אניות וצים, שיש לה צי אניות קטן משלה והיא מחכירה את מרבית האניות שהיא מפעילה, ניצלה את המחירים הנמוכים על מנת להקטין את הוצאות החכירה שלה ולהתאים את ההיצע שלה לדרישות השוק.
רפי דניאלי, מנכ"ל צים ונשיא החברה, אמר עם פרסום הדוחות כי "למרות תנאי שוק מאתגרים במהלך 2016, תוצאות צים המשיכו להציג שיפור עם רווח נקי ברבעון הרביעי ועם עלייה בכמות ה-TEU שהחברה מובילה. הגענו לתוצאות הללו תוך יישום תכנית התייעלות אפקטיבית וצמצום עלויות בכל החברה. החל מאפריל הקרוב, ובתגובה לפעילות הבריתות החדשות, צים מציגה רשת תפעולית משודרגת ויעילה עם שירותים חדשים בסחר בין יבשת אסיה ואמריקה, אסיה והים התיכון והים התיכון ואמריקה, ומציעה ללקוחותיה שירות איכותי. אנחנו פועלים כחברת נישה בינלאומית עצמאית עם דגש על רמת שירות גבוהה ללקוחות וממשיכים להתמקד במבחר שווקים בהם יש לצים יתרון תחרותי".