חברת צים מנהלת משא ומתן עם מספנות סמסונג בדרום קוריאה כדי לדחות את מועד הקבלה של תשע אוניות מכולה בעלות קיבולת של 12,552 TEU האחת. האוניות הוזמנו ב-2007.
לדברי אנאליסטים של חברת הייעוץ הימי אלפליינר, דובר מטעם חצים אישר את הפרטים, אולם סירב לנקוב בתאריך היעד החדש בו מבקשת החברה לקבל לידיה את האוניות.
לפי ההסכם המקורי, צים הזמינה שמונה אוניות מכולה, עם אופציה לאחת נוספת, במחיר של 171 מיליון דולר לאונייה. בחודש דצמבר 2007 הודיעה צים למספנות הדרום קוריאניות שהיא מממשת את האופציה על הזמנת האונייה התשיעית. במקור, היו האוניות מיועדות להימסר לידי החברה ב-2012, אולם זו דחתה את תאריך הקבלה ל-2015.
בסוף דצמבר 2011 דיווחה צים שסך החוב שלה לבנקים עומד על 2.02 מיליארד דולר. מתוך אותו חוב, דיווחה החברה, התחייבויות המיידיות שלה עמדו על 254 מיליון דולר. זאת בעוד ההון העצמי של בעלי המניות של החברה עמד על 351 מיליון דולר והתחייבויות של בעלי המניות להזרים כסף לחברה עמדו על 150 מיליון דולר.
מאוחר יותר דווח שסך ההתחייבויות של צים עמדו על 2.51 מיליארד דולר, כשהתחייבויות המיידיות עמדו על 812 מיליון דולר.
לדברי דוח של דירוג האשראי Standard & Poor's מה-15 בינואר השנה, עדיין הגיוני שצים "עדיין תהיה בגירעון בסוף שנת 2012".
מצים נמסר בתגובה: "אכן, לצים יש גמישות בנוגע למסירת האוניות הנ"ל. החברה מנהלת מגעים עם המספנות בנוגע לדחייה נוספת של מסירת האוניות מעבר ל-2015".