צבא ארה״ב: המכלית החטופה שוחררה, התוקפים נתפסו

לאחר התערבות של אניות הצי האמריקאי שהגיבו לקריאות מצוקה של צוות המכלית ״סנטרל פארק״ נתפסו החוטפים שעלו על האנייה. בהמשך האירוע נורו שני טילים בליסטים לעבר שתי האניות אך הן לא גרמו נזקים לאניית הצי ולא למכלית


09:59 ,27.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

פיקוד מרכז של ארה״ב פרסם הלילה בהצהרה ואמר כי ״שחררנו ספינה מסחרית שנחטפה במפרץ עדן. טילים נורו לעבר ספינה השייכת לצי של נושאת המטוסים אייזנהאואר. לא היו נפגעים או נזק. התוקפים נלכדו״. 

 

על פי הודעת הפיקוד המרכזי של ארה״ב: ״ב-26 בנובמבר, USS MASON, עם ספינות בעלות ברית מכוח המשימה נגד פעולות פיראטיות של הקואליציה שלנו (TF 151), וכלי טיס קשורים, הגיבו לקריאת מצוקה מה-M/V CENTRAL PARK, כלי שיט מסחרי, כי הם מותקפים על ידי ישות לא ידועה. עם הגעתם דרשו גורמי הקואליציה לשחרר את כלי השיט. לאחר מכן, חמישה אנשים חמושים ירדו מהספינה וניסו לברוח עם סירה קטנה שלהם. אניית ה-MASON רדפה אחרי התוקפים וכתוצאה מכך הם נכנעו. צוות ה-M/V CENTRAL PARK בטוח כרגע.

 

‏״בערך בשעה 0141 ב-27 בנובמבר, שעון צנעא, נורו שני טילים בליסטיים מאזורים שבשליטת החות׳ים בתימן לעבר המיקום הכללי של USS MASON ו-M/V CENTRAL PARK. הטילים נחתו במפרץ עדן בערך עשרה מייל ימי מהספינות. USS MASON, המהווה חלק מקבוצת Dwight D. Eisenhower Carrier Strike Group, סיימה את תגובתה לקריאת המצוקה M/V CENTRAL PARK בזמן שיגור הטילים. ללא נזק או פציעות מדווחות מכל כלי שיט במהלך תקרית זו.

 

‏״אבטחת התחום הימי חיונית ליציבות האזורית״, אמר גנרל מייקל אריק קורילה, מפקד USCENTCOM. ״נמשיך לעבוד עם בעלי ברית ושותפים כדי להבטיח את הבטיחות והאבטחה של נתיבי שיט בינלאומיים״. 

 

מחברת זודיאק נמסר: ״האנייה סנטרל פארק, הצוות והמטען - בטוחים״

 

Zodiac Maritime, שבסיסה בבריטניה, אישרה הלילה כי האנייה המנוהלת על ידה, מכלית הכימיקלים CENTRAL PARK המפליגה תחת בדגל ליבריה (IMO: 9725823) בטוחה וכל הצוות, כלי השיט והמטען לא נפגעו.

 

״בסביבות השעה 06:00 UTC הבוקר, המכלית פרסמה קריאת מצוקה לפיה היא מותקפת על ידי פיראטים בעת מעבר מסדרון המעבר הבינלאומי המומלץ (IRTC), כ-54 מייל ימי מחופי סומליה, אפריקה. הפיראטים החשודים שעלו על כלי השיט מוקדם יותר היום עזבו כעת את הכלי. הצוות של Zodiac Maritime בלונדון, בריטניה עבד היום בשיתוף פעולה הדוק עם שותפי הקואליציה הימית הבינלאומית באזור. ברצוננו להודות לכוחות הקואליציה שהגיבו במהירות, הגנה על הנכסים באזור ושמירה על החוק הימי הבינלאומי״.