אנליסט פרייטוס, יהודה לוין, כותב בדו״ח השבועי של החברה ״כאשר תעריפי ההובלה הימית מטפסים כמו הר האוורסט, המשלחים מתכוננים לעלייה מאתגרת״. כפי שניתן לראות בגרף בתמונה תעריפי ההובלה מסין לחוף המערבי של ארה״ב קפצו לגבהים חדשים.
לדברי האנליסט של פרייטוס, התעריפים הגבוהים מעודדים שינויי קיבולת וכן מעודדים שחקנים חדשים להיכנס לסחר הטרנס-פסיפי הרווחי. ״ביקוש חזק ותעריפי ספוט גבוהים גרמו לכך שכמה חברות ספנות שמציעות שירותי הובלה לטווחים ארוכים מכניסים שירותים בסחר הטרנס-פסיפי ובאסיה-אירופה, כאשר כמה ספקים אזוריים נכנסו לסחר בטרנס-פסיפי בפעם הראשונה״.
יחד עם מאז, טוען לוין, שינוי זה יכול להגביר את הלחץ על נתיבים אזוריים ובנפח נמוך יותר, בדומה למה שראינו ב-2021 וב-2022.