עלות במקום גידול

לדברי מנכ"ל חברת הספנות NOL, עתיד השוק הוא בהתייעלות מבחינת ניהול משאבים, צריכת דלק ושירות טוב יותר


00:00 ,22.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ניהול עלות, במקום ניהול של הגדלת נתח השוק, צריך להיות הדגש של חברות הספנות. כך אמר מנכ"ל חברת NOL קווה צ'ונג למשתתפי הכנס הבינלאומי למובילי צובר שנערך לאחרונה בסינגפור.

לדבריו, כמות המטען הזמין תעפיל בשנים הבאות בצורה משמעותית על הדרישה, עובדה שתבוא לידי ביטוי בצניחה בשוק ההובלה הימית, במחירים ובהוצאות.

אמר צ'ונג למשתתפי הכנס: "המודל הנוכחי לפיו פועלות חברות הספנות, פשוט אינו יכול להתקיים יותר. אנו צריכים לשנות את הפוקוס שלנו והדבר החשוב ביותר צריך להיות היעילות". המודל העסקי החדש אותו צריכות לאמץ חברות הספנות, אמר, מבוסס על הורדה בצריכת הדלק פר מכולה. "השוק נגרר אחר הזמנת אוניות גדולות, שנמסרות לידי חברות הספנות בזמן הכי פחות מתאים", אמר, והוסיף שלמרות זאת, הנטייה אחר אוניות גדולות יותר היא טרנד בלתי הפיך.

צ'ונג ציין ש-NOL, החברה האם של APL, מה הזמינה לא פחות מ-34 אוניות גדולות: "זו (ההזמנה) אינה קיבולת נוספת, אלא החלפת אוניות ישנות ולא יעילות מבחינת צריכת הדלק באוניות חדשות ויעילות יותר, שיעזרו לנו לחשב מחדש את בסיס ההוצאות שלנו".

מנכ"ל NOL הוסיף, שהחברה מתמקדת עתה בנוהלי פעילות יעילים יותר, שיתוף פעולה הדוק יותר עם הנמלים, במטרה להגיע לשירות שעומד בלוחות הזמנים, הפלגה איטית יותר, מ-22 ל-18 קשר ושימוש במנועים יעילים יותר מבחינת צריכת הדלק.