עיתונות זרה: CMA CGM קרובה לחתימת הסכם עם חברה טורקית

על פי הפרסומים, חברת הספנות הצרפתית תמכור 20% מנתח מניותיה לחברת Yildirim תמורת 500 מיליון דולר. החברה עברה בחציון הראשון של השנה לרווח נקי של 864 מיליון דולר לאחר הפסדי עתק


00:00 ,17.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הפרסומים, חברת הספנות הצרפתית תמכור 20% מנתח מניותיה לחברת Yildirimתמורת 500 מיליון דולר. החברה עברה בחציון הראשון של השנה לרווח נקי של 864 מיליון דולר לאחר הפסדי עתק
 
חברת הספנות הצרפתית CMA CGM קרובה להסכם למכירת 20% ממניותיה לחברת הטורקית Yildirimתמורת 500 מיליון דולר. כך עולה מדיווחים מעיתונים בצרפת. ההערכה היא כי עד סוף השבוע ייחתם ההסכם הסופי בין שתי החברות וכי חברת CMA CGM תקבל את התשלום עד סוף נובמבר. בחברת CMA CGM סירבו להגיב על הדיווחים.
 
הדיווחים על ההסכם מגיעים לאחר שחברת הספנות סירבה למספר הצעות של רוכשים פוטנציאליים בחודשים האחרונים בהם מחברת השקעות האמריקאית Colony Capital, מהמיליארדר הבלגי אלברט פרר (Frere) ומחברת ההחזקות של קטאר Qatar Holding.
 
מהפרסומים בצרפת עולה עוד כי ככל הנראה, לאחר ששתי החברות יגיעו להסכם, צפויה קרן ההשקעה האסטרטגית של ממשלת צרפת (FSI) להשקיע בחברת הספנות.
 
נציין כי חברת הספנות הצרפתית נמצאת במקום השלישי בעולם מבחינת חברות הספנות הגדולות בעולם. חברת Yildirimהטורקית עוסקת בסחר של פחם וברזל, לוגיסטיקה, טיפול במטענים ושירותי ספנות.
 
נזכיר כי חברת הספנות הצרפתית מחפשת מזה כשנה משקיעים חיצוניים בכדי לחזק את המאזן הכספי שלה ובכדי לעזור לה להחזיר לה חובות של כ-5.6 מיליארד דולר אותם צברה בשל הזמנת אוניות חדשות. יחד עם זאת, הלחץ על החברה הוסר לאחרונה לאחר שהיא הגיעה בחציון הראשון של השנה לרווח נקי של 864 מיליון דולר, זאת לאחר הפסד של 581 מיליון בשנה שעברה כשהרווחים עלו ב-41% והגיעו ל-6.8 מיליארד דולר בהיקף שינוע המטענים.