עובדי צים לא ייכנסו לחדר האוכל; יצעדו במשותף לאכול בקניון חיפה

ועד העובדים החליט על צעד מחאה בגין החלטת ההנהלה לחלק כריכים במקום ארוחת צהרים בימי שלישי. צים: "הוועד מתנהל בפופוליזם ומתעסק בנושאים שגורמים נזק"


00:00 ,17.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי צים במטה החברה בחיפה לא ייכנסו יותר לחדר האוכל של החברה בימי שלישי, אלא יצעדו יחדיו לאכול בקניון חיפה הסמוך.

כך הודיע לעובדים יו"ר הוועד אבי שטרית, במחאה על צעדים שנקטה ההנהלה, שאינם עולים, לדבריו, בקנה אחד עם הסכמים עליהם חתמה עם העובדים.

במכתבו כתב שטרית: "לצערנו, לאחר שהנהלת החברה כשלה במאמציה לרתימת בית המשפט במטרה לאלץ את מועצת העובדים להוצאת עובדים קבועים שלא מרצון (הכוונה להחלטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה השבוע, שהורה להנהלה ולעובדים לנהל משא ומתן על פרישת עובדים), מנסה ההנהלה צעד טקטי חדש, על ידי פגיעה בתנאי העבודה של העובדים.

"הנהלת החברה, ללא הסכמת מועצת העובדים, החליטה חד צדדית לפגוע בתנאי העבודה של העובדים וכצעד ראשון ביטלה את ארוחת הצהרים של העובדים בימי שלישי ובחלוקת כריכים במקומם. צעד זה תמוה, לאור בקשתו של מנכ"ל החברה, בישיבת המנהלים מלפני מספר ימים, בו ביקש מהמנהלים לעודד את העובדים ולרתימתם להשגת יעדי החברה.

"גם טענתה של החברה, על כך שהמצב הכלכלי מאלץ אותה לקצץ חד צדדית בתנאי התעסוקה של העובדים, איננה עומדת בקנה אחד עם ההסכם עליו חתמה החברה עם הוועד בתחילת שנה זו, על ויתורים כלכליים מצד העובדים. בחתימתה אישרה ההנהלה למעשה שההסכם מהווה את כלל הוויתורים הכלכליים של העובדים לטובת המשבר הכלכלי ובוודאי שהיא איננה יכולה לנקוט בצעדים חד צדדיים.

"אל לה, לחברה, להציג את הצעד כאין ברירה כתוצאה מהמשבר הכלכלי, בעוד החברה משקיעה סכומי עתק, כגון ביועצים ובפרויקטי IT , שהיו יכולים להידחות לשנים טובות יותר. אנו העובדים לא נוכל להסכים עם צעדים חד צדדיים אלו ולצעד השפל של ההנהלה בחלוקת הכריכים, אותה היא מציעה לעובדים.

"מועצת העובדים החליטה, שעובדי החברה בחיפה לא ייכנסו לחדר האוכל והעובדים יצאו לאכול במרוכז במסעדות שבאזור, בתהלוכה מרוכזת בשעות 11:30, 12:30, 13:30. בהתאם לכך, העובדים מתבקשים להתכנס בלובי בשעות אלו. משם נצא בתהלוכה לכוון קניון חיפה.

"בהזדמנות זאת, אנו קוראים להנהלת החברה לחזור בה מהתנהלותה החד צדדית ולקבל את הצעתנו, להוצאת הודעה לעובדים בנוגע לפרישת עובדים מרצון, כפי שהתבצע בהצלחה בשנים עברו".

מצים נמסר בתגובה: "בשל חוסר שיתוף הפעולה מצד הוועד להגיע להסכמות בנוגע לצעדי ההתייעלות, נאלצת הנהלת צים שלא להמתין עוד ולנקוט כבר עכשיו בפעולות שונות, שיביאו להתייעלות ולחיסכון. אחת מהן הינה המרת ארוחת הצהרים בחדר האוכל בחלוקת כריכים, פעם אחת בשבוע בלבד.

"כזכור, חברת צים נמצאת בתהליכי חיסכון והתייעלות שהחלו בשנת 2010. כחלק מכך, כבר מעל חצי שנה שההנהלה נמצאת במשא ומתן עם הוועד ונתקלת בסירוב עיקש וחסר אחריות מצדו להכיר בצורך בצמצומים על מנת להבטיח את המשך יציבותה של החברה. בעוד שבעולם הליך ההתייעלות נמצא בעיצומו, ועד העובדים בישראל מעכב את ההליך ויוצא בצעדי מחאה, תוך הפסקת העבודה. אנו מצרים על כך שהוועד מתנהל באופן פופוליסטי ומבקש לעסוק בנושאים שאינם על סדר היום, כגון זה, שגורמים נזק לחברה ולעובדים".