עובדי צים דורשים תשלום תוספות שכר, הענקת דרגות ותשלום הלנות שכר

במקביל לסכסוך העבודה פנה ועד עובדי החברה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בטענה להפרה שיטתית ומתמשכת של הסכמים מצד ההנהלה


00:00 ,28.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי חברת צים וההסתדרות במרחב חיפה הגישו לבית הדין האזורי בחיפה בקשת צד בסכסוך קיבוצי נגד הנהלת החברה.

עניינה של הבקשה בהפרה שיטתית ומתמשכת של הסכמים קיבוציים והחלטות חד צדדיות תדירות, שמהוות פגיעה בהיבטים שונים של תנאי עבודה, רווחת העובדים ויכולת קידומם.

המשיבה (דהיינו צים) דורסת, לטענת העובדים, ברגל גסה הסכמות קיבוציות ופוגעת באופן עקבי בתנאי העבודה של העובדים. אותם הסכמים, צוין, גובשו מתוך אחריות שגילו העובדים, עת שעו לבקשת ההנהלה לדחיית תשלומים להם היו זכאים.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אילן גורביץ וקרן אבידן, מפרטים העובדים סדרה ארוכה של הפרות של הסכמי העבודה הקיבוציים ומבקשים מבית הדין סעד של מתן צו כנגד הפרות שיטתיות של ההסכמים מצד ההנהלה ובהן אי מתן דרגות, אי מתן תוספות שכר חתומות והלנת שכר, פגיעה בהיקף העובדים המאורגנים ובהיקף התעסוקה, פגיעה בכוח המאורגן של עובדי החברה, העסקת עובדים במיקור חוץ בניגוד להסכמים הקיבוציים ופגיעות מגוונות בזכויות העובדים.

העובדים מבקשים מבית הדין להורות לצים על תשלום תוספת שכר בשיעור 2% ותוספת ותק של 1% החל מחודש ינואר השנה, לאחר שצים מלינה את שכרם שלא כדין. כן מתבקש בית הדין להורות על הענקת דרגות לעובדים רלוונטיים ופיצויים על הלנת שכר, לקלוט עובדים שנשכרו במיקור חוץ, במסגרת הסכם העבודה הקיבוצי ולחדול מקליטת עובדים במיקור חוץ לתפקידים שגרתיים.

הגשת התביעה היא נדבך נוסף להכרזה על סכסוך עבודה בחברה לפני כעשרה ימים, במסגרתו מתנהל משא ומתן בין העובדים להנהלה.

מצים נמסר בתגובה: "קיבלנו את כתב התביעה ונגיב בהתאם בבית המשפט. מאחר והיתה פניה לבית המשפט, המשך גרימת נזק לחברה וללקוחותיה הינו צעד מיותר ולא ברור. אנו ממשיכים את המגעים עם הוועד וההסתדרות למציאת פתרון הולם, בהתאם למצבה של החברה".