סינגפור תפעל למען אפס פליטות פחמן

רשות הספנות והנמלים של סינגפור הודיעה על הקמתו של מרכז גלובלי לאפס פליטות פחמן בספנות. 31 ארגונים, החל מחברות שילוח, חברות סיווג, מרכזי מחקר, סוחרים ועוד כבר הביעו עניין בשת״פ עם המרכז החדש


09:49 ,05.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות הספנות והנמלים של סינגפור (MPA) הודיעה על הקמתו של מרכז גלובלי לאפס פליטות פחמן בספנות (Global Centre for Maritime Decarbonisation), ומינתה את לין לו כמנכ״לית המרכז.

 

המרכז, שהוקם עם תקציב של כ-90 מיליון דולר מ-MPA ושישה שותפים מייסדים בהם  BHP, BW Group, Eastern Pacific Shipping, Foundation Det Norske Veritas, Ocean Network Express ו- Sembcorp Marine, שואף להוביל את המעבר האנרגטי של הסקטור הימי.

 

מהמרכז החדש נמסר כי ״ה-GCMD ישתף פעולה עם התעשייה כדי לסייע בהפחתת פליטת גזי החממה, ליישם מסלולי פחמן מזוהים וליצור הזדמנויות עסקיות חדשות״.

 

לין לו, שכיום מנהלת את מרכז אנדלינגר לאנרגיה וסביבה באוניברסיטת פרינסטון, תהיה אחראית על העבודה עם מועצת המנהלים של GCMD לפיתוח וביצוע האסטרטגיה הכוללת של המרכז החדש. כמו כן, היא תוביל את בניית השותפויות עם התעשייה הימית, סוכנויות ממשלתיות, גופים בינלאומיים ומרכזים עם פעילות דומה.

 

על פי רשות הספנות והנמלים של סינגפור, 31 ארגונים, החל מחברות שילוח, חברות סיווג, מרכזי מחקר, סוחרים, שחקני אנרגיה, מפעילי טרמינלים וטנקים, חברות הנדסה, מוסדות פיננסיים ואיגודי תעשייה הביעו עניין בשיתוף פעולה עם GCMD.