סין: נשיא חברת SIPG לשעבר נחקר בחשד לשחיתות

יאן ג׳ון שימש כנשיא קבוצת הספנות הסינית משנגחאי במשך תשע שנים עד שפרש מתפקידו במפתיע לפני כשבועיים. על פי הפרסומים הוא נחקר על ידי רשויות המלחמה בשחיתות של שנחאי בהקשר לחקירת צ׳ן שויואן, קודמו של יאן ב-SIPG


13:33 ,17.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

יאן ג׳ון (Yan Jun), שהיה עד לאחרונה נשיא קבוצת הספנות הבינלאומית משנגחאי - SIPG  -  הפך לשם הידוע ביותר בספנות הסינית שנחקר על שחיתות.

 

יאן, שפרש באופן מפתיע מתפקיד נשיא קבוצת הספנות SIPG בסוף יולי האחרון - לפני כשבועיים -  לאחר תשע שנים בתפקיד, נחקר על ידי רשויות המלחמה בשחיתות של שנחאי - כך על פי רשת החדשות הפיננסית הסינית Caixin. יאן תירץ את עזיבתו ב״סיבות הקשורות לעבודה״. 

 

יאן ״חשוד בהפרות חמורות של משמעת וחוק״, כל לפי פרסומים של הרשויות המקומיות בפרשה שלפי הדיווחים קשורה לחקירת צ׳ן שויואן, קודמו של יאן ב-SIPG, שנחשבת לחברת מסופי המכולות הגדולה בעולם.

 

לאחר חשיפת החקירה של יאן, חברת Jiangsu Lianyungang Port Co. Ltd, אחת המתחרות הקטנות יותר של SIPG, הגישה לרשויות בקשה כדי לעצור עיסקה למכירת מניותיה בשווי 207 מיליון דולר ל-SIPG. העסקה, שהוכרזה במרץ 2022, הייתה חלק משיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי חברות הנמלים שנרקמו במהלך כהונתו של יאן.