סין לחות׳ים: ״הפסיקו להטריד אניות סוחר בים האדום״

שר החוץ הסיני וואנג יי נפגש הבוקר עם עמיתו התימני שאיה מוחסן אל-זינדאן בבייג׳ין. ״סין קוראת להפסיק את ההטרדה של אניות אזרחיות ולשמור על מעבר בטוח בנתיבי המים בים האדום״


13:43 ,28.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שר החוץ הסיני וואנג יי נפגש הבוקר (שלישי) עם עמיתו התימני שאיה מוחסן אל-זינדאן בבייג׳ין. השניים דנו במצב הביטחוני הקשה בים האדום ובסביבתו. שר החוץ הסיני וואנג אמר כי מצב ים סוף נובע ישירות מהמלחמה המתמשכת בעזה, וכי צעד ראשון יש להפסיק המלחמה בעזה על מנת למנוע משבר הומניטרי גדול יותר. 

 

״סין קוראת להפסיק את ההטרדה של אניות אזרחיות ולשמור על מעבר בטוח בנתיבי המים בים האדום, ומוכנה להמשיך ולמלא תפקיד בונה בהקשר זה״, נכתב היום בהודעה שיצאה ממשרד החוץ בבייג׳ין.

 

סין ניהלה דיאלוג עם איראן על משבר הספנות בים האדום בחודשים האחרונים, אך עם הצלחה מועטה לגרום לתומכי החות׳ים לרסן את התקפותיהם. אניות הקשורות לסין היו בין יותר מ-100 אניות סוחר שהותקפו על ידי החות׳ים מאז נובמבר האחרון בקמפיין שנפתח בסולידריות עם הפלסטינים בעזה.

 

ביום שישי האחרון קראו המדינות החברות בארגון הימי הבינלאומי (IMO) להפסיק לאלתר את ההתקפות המתמשכות על ספינות ויורדי ים העוברים דרך הים האדום ומפרץ עדן.

 

בהחלטה שהתקבלה בלונדון, ועדת הבטיחות הימית של IMO גינתה את ההתקפות כ״לא חוקיות ובלתי מוצדקות״, המהוות איום ישיר על חופש הניווט באחד מדרכי המים הקריטיים ביותר בעולם, תוך גרימת שיבושים גדולים לסחר האזורי והעולמי.