סין ביצעה תקיפת דמה נגד טייוואן

במסגרת התקיפה, המפציצים הסתדרו במערך תקיפה מעל המים מזרחית לטייוואן, וביצעו תקיפות מדומות בתיאום עם ספינות חיל הים הסיני, בעוד סין בחנה את יכולתה ״לתפוס את השלטון״ ולשלוט באזורים מרכזיים בטייוואן


11:24 ,26.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

סין ביצעה מתקפת טילים מדומה ושלחה ביום שישי מטוסי קרב הנושאים טילים חיים יחד עם מפציצים, כך נמסר מערוץ החדשות הממלכתי הסיני CCTV, כחלק מתרגילים של בייג׳ין שהושקו כדי להעניש את הנשיא החדש של טייוואן, לאי צ׳ינג-טה.

 

במסגרת התקיפה, המפציצים הסתדרו במערך תקיפה מעל המים מזרחית לטייוואן, וביצעו תקיפות מדומות בתיאום עם ספינות חיל הים הסיני, בעוד סין בחנה את יכולתה ״לתפוס את השלטון״ ולשלוט באזורים מרכזיים בטייוואן.

 

תרגולי התקיפה שנמשכו יומיים באזור מצר טייוואן וסביב קבוצות של איים שבשליטת טייוואן ליד החוף הסיני, שלדברי פקיד טייוואני כללו גם הפצצות מדומות של אניות סוחר זרות, החלו שלושה ימים בלבד לאחר כניסתו של נשיא טייוואן החדש, לאי צ׳נג-טה לתפקיד ביום שני. טייוואן גינתה את פעולותיה של סין.

 

סין רואה בטייוואן כטריטוריה השייכת לה והיא מוקיעה את הנשיא הטרי לאי שנבחר בבחירות דמוקרטיות שנערכו במהלך אפריל כ״בדלן״. סין מתחה ביקורת חריפה על נאום ההשבעה שלו, שבו דחק בבייג׳ין להפסיק את איומיה ואמר ששני הצדדים של המיצר ״אינם כפופים זה לזה״.

 

פיקוד הצבא הסיני הצהיר כי התרגילים הצבאיים שבוצעו נועדו ״לבחון את היכולת לתפוס את השלטון במשותף, להפעיל התקפות משותפות ולכבוש אזורים מרכזיים״.

 

״פעולה זו היא סבירה לחלוטין, חוקית והכרחית כדי להילחם ביוהרה של ׳עצמאות טייוואן׳ ולהרתיע את ההתערבות של כוחות חיצוניים״, אמר וו צ׳יאן, דובר משרד ההגנה של סין.

 

דובר הצי ה-7 של הצי האמריקאי התייחס לנעשה בטייוואן ואמר כי הצי האמריקאי שם לב ל״כל הפעילויות״ בהודו-פסיפיק ולוקח ״ברצינות רבה״ את האחריות להרתיע את התוקפנות באזור.