סימנט מרחיבה פעילותה להובלה ימית ושירותי לוגיסטיקה

סימנט מתחילה פעילות של מתן שירותים לוגיסטיים ושינוע ימי עבור צדדים שלישיים ועבור לקוחות במדינות אירופאיות שלחופי הים התיכון, הבלקן ואזורים נוספים. החברה הודיעה לאחרונה על רכישת אניית מלט מתקדמת נוספת


11:01 ,06.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יבואנית המלט סימנט, חברת בת של ״תעשיות מספנות ישראל״ (בבעלות שלומי פוגל, משפחת שמלצר וסמי קצב), מרחיבה את פעילותה ומקימה צי בינלאומי של אניות מלט. החברה הודיעה על רכישת אניית מלט נוספת, מהמתקדמות בעולם, ובכך מגדילה סימנט את צי אניות המלט שברשותה ל-4 כאשר שלוש מתוכן בבעלותה המלאה ואחת בחכירה. החברה השקיעה עד כה כ-120 מיליון שקל בהקמת צי אניות המלט וכיום החברה נחשבת לבעלת צי אניות המלט הגדול ביותר בים התיכון. כחלק מהרחבת פעילות נוספת זו, סימנט מתחילה פעילות של מתן שירותים לוגיסטיים ושינוע ימי עבור צדדים שלישיים ועבור לקוחות במדינות אירופאיות שלחופי הים התיכון, הבלקן ואזורים נוספים.

 

סימנט הוקמה בשנת 2016 כחברה לייבוא והפצה של מלט. בתוך שנים בודדות מהקמתה, החברה הציגה גידול מרשים בהיקפי הפעילות וכיום היא מחזיקה בנתח שוק של כ-15% משוק המלט בישראל ונחשבת ליבואנית הגדולה בתחום. החברה שולטת בכל שרשרת האספקה, החל ברכישת המלט, הובלתו לישראל באמצעות צי של אניות מלט בבעלות החברה, קליטתו במתקן ערבוב ייעודי ברציף שבמספנות ישראל, בו הושקעו למעלה מ-200 מיליון שקל, הובלתו ופריקתו אצל הלקוח באמצעות צי של משאיות חלוקה. 

 

האנייה החדשה, שתיקרא 3 BLUE CIMENT, בעלת קיבולת של 14,500 מיליון טון, נחשבת לאחת המתקדמות בעולם ומאפשרת פריקת כ-600 טון מלט בשעה. מדובר באחד הקצבים המהירים בתחום בעולם, כאשר לשם השוואה, קצב הפריקה המקובל של אוניות מלט בישראל עומד על כ-100-150 טון בשעה וקצב הפריקה המהיר ביותר בעולם עומד על כ-750 טון בשעה. שתי האניות הנוספות שבבעלות סימנט, 1 BLUE CIMENT ו- 2 BLUE CIMENT בעלות קיבולת של 14,500 מיליון טון ו-12,5000 מיליון טון בהתאמה, מאפשרות קצב פריקה של כ-500 טון בשעה. הפריקה של צי האניות שמחזיקה סימנט נעשית באמצעות שני צינורות באורך של כ-150 מטר שדרכם מוזרם המלט מבטן האנייה במקביל, ובאמצעות מערכת מיוחדת וסגורה המורכבת על האנייה עצמה והמאפשרת לדחוס את המלט לצינורות בקצב גבוה במיוחד. המערכת עצמה נחשבת למערכת אוטומטית וירוקה, כאשר כל הליך הפריקה נעשה ללא מגע אדם ועם פחת אפסי. בחודשים הקרובים האנייה החדשה תעבור שדרוג מערכות ושיפורים טכנולוגיים המבוססים על ניסיון מצטבר של מספר שנים שנצבר במספנות ישראל ובחברת סימנט לייעול וחסכון אנרגטי של אניות מלט.

 

אייל הכט, מנכ״ל סימנט: ״אניות מלט הן מצרך מאוד מבוקש. היכולת שלנו לתפעל את האניות באופן מיטבי ויעיל, לצד העובדה שכיום אנו מחזיקים בבעלות על 3 אניות המלט הגדולות והיעילות ביותר בים התיכון, מאפשרות לנו להיות שחקן עולה בשוק הבינלאומי של לוגיסטיקה ושינוע ימי במרחב הים התיכון, דרום אירופה ובכלל. זאת בנוסף לפעילות החברה בשוק המלט בישראל״.