סוכנות הייעוץ הימי SeaIntel מדווחת כי לקראת השקת פעילות בריתות "אוקיינס" (Ocean Alliance) ו"הברית" (The Alliance) ב-1 באפריל, היא סקרה את נתיבי פעילות הבריתות החדשים וגילתה כי בנתיבי אסיה - אירופה ובנתיבי הטרנס-פסיפי מספר משמעותי של פקידות ישירות בין נמל לנמל ייעלמו ולא יהיו עוד.
לטענת סוכנות SeaIntel היא זיהתה 78 צמדים של נמלים שהוסרו לחלוטין מסבב הפעילות החדש של הבריתות כאשר האזור שנפגע מכך בצורה החמורה ביותר הוא נתיב הסחר בין צפון מזרח אסיה והים התיכון.
לדברי הסוכנות, 22 צמדים של נמלים ייעדרו מסבבי הפקידה החדשים שיופעלו החל מה-1 באפריל בנתיבי הסחר בין דרום מזרח אסיה והים התיכון. על פי הנתונים, מרבית הצמדים שלא ייפקדו מתחילים בעיקר בנמלים Port Klang ו-Tanjung Pelepas כאשר הנמל השני נמצא ביום התיכון.
בנוסף, חמישה צמדים של נמלים שיוצאים מנמל סינגפור ייעלמו, והרשתות החדשות של הבריתות ינסו לפצות על כך באמצעות מוצרים חדשים שייצאו מנמל סינגפור לים התיכון – כולם שייכים לברית "אוקיינוס".
בנוסף, 150 צמדים של פקידות ישירות בין נמלים ייעלמו מנתיב הסחר בטרנס-פסיפי כאשר הבריתות החדשות תחלנה לפעול, ורק 56 צמדים חדשים של פקידות בין נמל לנמל יתווספו לעומת הרשת הקיימת כיום.
בנוסף לכך, צמדי הנמלים שימשיכו להיות חלק מהפעילות גם ברשת הנוכחית וגם ברשת החדשה יספגו ירידה בתדירות הפקידות כאשר סוכנות Seaintel מדווחת כי 135 נמלים מתוך 354 הנמלים הנותרים בסבבי הפקידה ייאלצו לספוג כאמור ירידה בתדירות הפקידות.
בנוסף טוענת סוכנות SeaIntel כי היערכות חברות הספנות לקראת תחילת פעילות הבריתות החדשות ב-1 באפריל יוצרת בעיות באירופה שתוצאותיהן הן מחסור חמור של אניות ונפחים באניות המפליגות בדרכן לאסיה. שינויים אלה השפיעו על מרבית חברות הספנות הפועלות בסחר לאירופה, כולל חברת הספנות היפנית NYK.
חברת ספנות זו, שהיא כרגע חברה בברית G6 ומבצעת הכנות לקראת כניסתה לפעילות ב"הברית" (THE Alliance) החל מה-1 באפריל, עידכנה לאחרונה את לקוחותיה והודיעה כי "בשל הוצאת אניות מהשירות וכניסתן לסבבים חדשים אנו מתמודדים עם מחסור בהפלגות במספר נתיבים".