סואץ: טביעת מספנה יבשה לתחזוקת אוניות

המספנה היבשה בפורט תאופיק שבדרום התעלה המשמשת סדנא לתחזוקה של אניות מעבורת טבעה במפתיע. גוררות של רשות התעלה הצליחו להציל מטביעה חמש אוניות ששהו במספנה, לא נגרמו אבידות בנפש


00:00 ,28.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ברשות תעלת סואץ החלו בצעדים הדרושים להצפתה של המספנה היבשה בסדנא בנמל פורט תאופיק בדרום התעלה, אשר טבעה באופן מפתיע שלשום בבוקר.

מרשות התעלה נמסר כי טביעת המספנה לא גרמה לשיבושים בתנועת הספנות בתעלה ולא נגרמו אבדות בנפש. על פי הדיווחים, הסיבה לטביעה הייתה חוסר הקפדה על גודל האוניות הנכנסות למספנה, דבר אשר גרם לחדירת מים לחדר השליטה והמשאבות וטביעת המספנה.

גוררות של רשות התעלה הצליחו להציל מטביעה חמש אוניות אשר שהו במספנה לצורך תחזוקה וטיפול .

נזכיר כי המספנה היבשה בפורט תאופיק שייכת לרשות תעלת סואץ ונחשבת לגדולה באזור התעלה ומיועדת לתיקון וטיפול באוניות החוצות את התעלה. המספנה מתמחה בתחזוקה ותיקון של אוניות ומעבורות אשר מטענן מגיע עד 55 אלף טון. אורכה של המספנה 302 מטרים ועומקה 15 מטרים כאשר 85% ממנו הם מספנה צפה.

 

ואיל קדור, חבר לשעבר במועצת המנהלים של תעלת סואץ ומנהל המספנה בסואץ העריך, כי תיקון המספנה והשבתה לפעילות מלאה ימשך לפחות חודשיים וכי ההפסד מטביעת המספנה יגיע ל 15 מיליון לירות מצריות (2.5 מיליון דולר). לדבריו, בשנת 2010 הגיעו רווחי המספנה ל 90 מיליון לירות מצריות (15 מיליון דולר לערך).

נזכיר כי טביעת המספנה בסואץ מהווה חלק בשרשרת של ליקויים ובעיות כספיות וטכניות אשר אפיינו את פעילותה בחודשים האחרונים. ביקורת כספית גילתה בזבוז של 17 מיליון לירות מצריות (2.85 מיליון דולר) לצד המשך מחאות העובדים הדורשים תשלום תוספות שכר ניכרות.