נשיא קבוצת NYK היפנית הכריז שהקבוצה מתכננת להגדיל את מכירותיה בעזרת פעולות לוגיסטיות, לאור העובדה שעודף קיבולת בענף הספנות הקווית גורם לירידת מחירי ההובלה.
"אנו זקוקים לשינוי כדי להכניס יותר כסף מלוגיסטיקה על חשבון הספנות", אמר Yasumi Kudu בראיון לרשת הידיעות "בלומברג", "העודפים בלוגיסטיקה הינם קטנים, אולם יציבים".
קודו מסר, שעסקי השילוח והמחסנים הלוגיסטיים של החברה, שמתופעלים תחת החברה הבת Yusen Logistics, יגיעו למכירות של 10 מיליארד דולר בתוך שבע שנים, עם אפשרות להגיע עד כדי 12.6 מיליארד דולר.
הוא הוסיף, שהקבוצה מתכננת להגדיל את קווי הובלת המכוניות, במיוחד בתאילנד, לאור העובדה שחטיבת המכולות של הקבוצה הציגה הפסדים בשתיים מתוך שלוש השנים האחרונות. "הדאגה הגדולה ביותר שלנו היא חטיבת המכולות", אמר, "עוד שנה רעה עשויה להביא אותנו עד כדי פשיטת רגל".
חטיבת המכולות של NYK הפסידה ברבעון השלישי של השנה הפיסקאלית (בחודשים אוקטובר-דצמבר 2011) 179 מיליון דולר, לעומת רווח של 96 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות של החטיבה צנחו ב-9.6%, עד כדי 1.3 מיליארד דולר.
למרות העובדה שהרווח הנקי של Yusen Logistics צנח ב-30.2% בשנה הפיסקאלית 2011, לאחר רעידת האדמה וגלי הצונאמי ששטפו את צפון יפן, החברה עדיין תרוויח 31 מיליון דולר.