נמשכת סאגת חטיפת המכלית. או שלא

לאחר שצי אנגולה הודיע שהחטיפה כביכול של ה"Kerala" בחופי אנגולה היא מזימה של אנשי הצוות והבעלים, מסרה חברת הספנות היוונית Dynacom Tankers שבהתקפה נפצע ימאי ונשדד מטען


10:28 ,30.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשיכה מלחמת הגרסאות בין הצי של אנגולה לבין חברת הספנות היוונית Dynacom Tankers בנוגע להאם המכלית "Kerala" נחטפה לחופי אנגולה, כפי שטוענת החברה, או לא, כפי שטוען הצי.

 

חברת הספנות הוציאה הודעה, לפי ה"Kerala" נחטפה ב-Luanda Anchorage ובהתקפה נפצע איש צוות, כש-27 אנשי הצוות ההודים והפיליפינים של המכלית הוחזקו בשבי למשך שבוע שלם, לפי שפיראטים שחררו את האונייה, לא לפני שנמלטו עם מרבית המטען שהיה עליה.

 

הקשר עם המכלית אבד ב-18 בינואר וחודש ב-26 בינואר. אתמול (ד') הודיע דובר צי אנגולה: ""אנשי הצוות של המכלית עבדו בשיתוף פעולה עם הבעלים. לא היתה חטיפה, הם ביימו אותה".

 

אולם לדברי האתר "Lloyd's List", שצוטט את מנכ"ל חברת הספנות, איש צוות נדקר במהלך החטיפה בגבו וכן הוכה על ידי קת של נשק. כרגע, נמסר, שמצבו אינו ידוע והחברה עושה מאמצים להביאו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

 

על פי הערכה של חברת הספנות, 13 אלף טון של דלק נשדדו מה"Kerala" על ידי החוטפים והועברו לאונייה אחרת. עוד נמסר, שהפיראטים שדדו משמנים למיניהם, חבלים ואמצעים אחרים.