נמל לוס אנג׳לס אישר: קנסות למכולות יבוא שישתהו בטרמינלים

על פי התכנית, נמל לוס אנג׳לס יגבה מחברות הספנות קנס על כל מכולת יבוא שאמורה להתפנות מהמסוף במשאית או רכבת ואינה עושה זאת תחת חלון זמנים מוגדר של תשעה או שישה ימים. קנס על יום איחור עומד על 100 דולר למכולה


10:12 ,01.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הנמל של לוס אנג׳לס אישרה לאחרונה יישום תכנית ״עמלת עודף מכולות״ המופנית אל עבר חברות הספנות ​​במאמץ לשפר את תנועת המטענים במסופי מכולות על רקע נפחי שיא בשטח הנמל. התכנית תתחיל לפעול ב-1 בנובמבר, ויוטלו קנסות החל מה-15 בנובמבר.

 

על פי התכנית, נמל לוס אנג׳לס יגבה מחברות הספנות קנס על כל מכולת יבוא הנכללת באחת משתי הקטגוריות הבאות: במקרה של מכולות המתוכננות לנוע במשאית - חברות הספנות ​​יחויבו עבור כל מכולה החורגת בשהייה בתשעה ימים או יותר. עבור מכולות יבוא המשונעות ברכבת, חברות הספנות ​​יחויבו אם המכולה שהתה בנמל שישה ימים או יותר.

 

הנמל יגבה מחברות הספנות ​​בשתי הקטגוריות הללו 100 דולר לכל מכולה, והעלייה בקנסות תהיה במרווחים של 100 דולר לכל מכולה עד ליום שבו המכולה תעזוב את המסוף בנמל.

 

נשיא ועדת נמל לוס אנג׳לס, ג'יימי לי, אמר כי ״המטרה שלנו עם התוכנית הזו היא לא לייצר הכנסות. במקום זאת, אנו זקוקים לשותפי שרשרת האספקה ​​שלנו כדי לבצע שינויים תפעוליים שיפחיתו את זמני השהייה, יפנו את המסופים שלנו ויפנו מקום לאניות הממתינות להיכנס לנמל שלנו״.

 

מנכ״ל נמל לוס אנג׳לס, ג׳ין סרוקה, אמר כי: ״החל מיום שני, נעקוב באופן יומי על הנתונים ונבדוק כמה זמן מכולות ייבוא​​יושבות במסופי המכולות שלנו. אם נראה התקדמות בפינוי הרציפים שלנו, יש לי את שיקול הדעת לדחות את תחילת הטלות העמלות מעבר ל-15 בנובמבר. המטרה שלנו היא לראות שיפור משמעותי ברציפים שלנו כך שלא נצטרך להטיל קנסות כלשהם״.

 

על פי הנתונים, כ-40% ממכולות היבוא במסופי הנמל שוהות בטרמינלים לפחות תשעה ימים. לפני שהחל גל הייבוא ​​שנגרם על ידי מגיפה באמצע 2020, בממוצע, מכולות למסירה מקומית נותרו במסופי מכולות פחות מארבעה ימים, בעוד שמכולות המיועדות לרכבות שהו פחות מיומיים.

 

מחברת נמל לוס אנג׳לס נמסר כי מדיניות הקנסות פותחה בתיאום עם כוח המשימה בנושא שיבוש שרשרת האספקה ​​של ביידן-האריס, משרד התחבורה האמריקאי, נמל לונג ביץ׳ ובעלי עניין מרובים בשרשרת האספקה.