נוסע באניית קרוז נהרג מגל גדול

אדם אחד נהרג וארבעה נוספים נפצעו לאחר שאניית קרוז של חברת הקרוזים Viking Cruises נפגעה מגל ענק בקצה הדרומי ארגנטינה בשבוע שעבר. מעבר דרייק ידוע לשמצה בתנאי מזג האוויר הקיצוניים והים הסוער שלו


10:48 ,04.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אדם אחד נהרג וארבעה נוספים נפצעו לאחר שאניית קרוז של חברת הקרוזים Viking Cruises נפגעה מגל ענק בקצה הדרומי ארגנטינה בשבוע שעבר. על פי הדיווחים, האנייה נקלעה לסערה ונפגעה מגל ענק פתאומי שגרם למספר חלונות על סיפון האנייה להישבר.  

 

״תקרית הגל״ התרחשה ביום שלישי, 29 בנובמבר, על סיפון ה-Viking Polaris, שחברת הקרוזים ויקינג קיבלה לידיה בספטמבר האחרון. האנייה החדשה הפליגה לכיוון אושואיה, ארגנטינה, כך על פי הצהרת החברה Viking Cruises. על פי הדיווחים, הקורבן המנוח זוהתה כאישה אמריקאית בת 62.

 

״בצער רב אנו מאשרים כי אורח נהרג בעקבות התקרית. הודענו למשפחת האורח וחלקנו את אהדתנו העמוקה״, נאמר בהצהרת החברה. ארבעה נוסעים נוספים נפצעו ללא סכנת חיים וטופלו על הסיפון.

 

הספינה ספגה נזקים, על פי הדיווחים עם כמה חלונות שבורים, והגיעה לנמל באושואיה בשעות אחר הצהריים של ה-30 בנובמבר.

 

מעבר דרייק, המשתרע בין כף הורן בקצה הדרומי ביותר של דרום אמריקה לאנטארקטיקה, ידוע לשמצה בתנאי מזג האוויר הקיצוניים והים הסוער שלו.

 

״אנו חוקרים את העובדות סביב האירוע הזה ונציע את תמיכתנו לרשויות הרלוונטיות״, נאמר בהצהרה של ויקינג. ״אנחנו ממשיכים להתמקד בבטיחות וברווחתם של האורחים והצוות שלנו, ואנחנו עובדים ישירות איתם כדי לארגן נסיעות חזרה״.

 

האנייה Viking Polaris היא אנייה מדגם Polar Class שנבנתה על ידי מספנת VARD של Fincantieri בסוביקנס, נורבגיה בספטמבר. האנייה, באורך של 205 מטר וקורה של 23.5 מטר, קיבולת נוסעים של 378 אנשים.

 

כתוצאה מהתקרית, Viking ביטלה את היציאה הבאה המתוכננת של הספינה ב-5 בדצמבר.