נבחרו האמנים שייצרו במהלך הפלגות צים

צוות הפרויקט, שצים נותנת לו חסות, בחר שבעה אמנים מתוך למעלה מ-2,000 מגישי מועמדות. העבודות יוצגו בתערוכה נודדת בין סוף 2016 לקיץ 2017


10:34 ,06.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

צוות פרויקט  CONTAINER ARTIST RESIDENCY בהובלת האמנית מעיין שטראוס, שחברת צים מעניקה לו חסות, הכריז היום על קבוצת האמנים שנבחרו ליצור בהשראת הפלגה באוניות של צים.

 

הפרויקט שהושק באוקטובר האחרון ומשך את תשומת ליבו של עולם האמנות: למעלה מ-2,000 אמנים ויוצרים הגישו מועמדות. בחירת האמנים נעשתה בידי צוות בינלאומי של אוצרים ומומחים.

 

קבוצת האמנים הנבחרת מורכבת מיוצרים ממספר מדינות ומגוון רחב של מדיומים וגישות. שבעת האמנים הנבחרים - מארי בסטשבסקי, טיילור קובורון, רויטל כהן ותואר ואן באלן, ארין דיאבול, פרנץ גרוף, כריסטופר פייג', סמסון יאנג - יפליגו וייצרו על סיפון אוניות צים במהלך אביב 2016 בנתיבי הסחר הבינלאומיים שצים משרתת. העבודות יוצגו במסגרת תערוכה גלובלית נודדת בין סוף 2016 לקיץ 2017.

 

מעיין שטראוס, יוזמת ומנהלת הפרויקט: "האמנים נבחרו מתוך שאיפה לתת ביטוי למגוון רחב של דיסציפלינות אמנותיות. הפרויקט מציב את תעשיית הספנות כתשתית ליצירה אמנותית הנסמכת על המבנה הכלכלי-תרבותי של ימינו. על רקע זה אנו מצפים בעניין ובהתרגשות לראות כיצד אמנים ממגוון גישות יציגו את פרשנותם האמנותית לתחום המרתק הזה".

 

סמנכ"ל מכירות גלובלי בצים נסים יוחאי: "מאז הקמתה לפני 70 שנה, טיפחה צים מקוריות, כישרון ויצירה בכל תחום. כחברה גלובלית, אנו גאים לתמוך בפרויקט המרתק הזה המעודד אמנים ומקדם את השפה הבינלאומית של האמנות, המחברת אנשים ומגשרת על פני תרבויות".