ספינות שוודיות וגרמניות הצטרפו לפריגטה דנית כדי לפקוח עין על ה-Yi Peng 3, אניית פנמקס בבעלות Ningbo Yipeng Shipping, שעל פי דיווחים קשורה לניתוק שני כבלים של מידע בים הבלטי מוקדם יותר החודש.
הספינה הסינית יצאה מהנמל הרוסי של אוסט-לוגה לכיוון פורט סעיד במצרים לפני תשעה ימים, כשמעקב אחר המסלולים שלה מגלה כי היא חלפה על פני כבלי הסיבים האופטיים השוודיים-ליטאיים וגם הפיניים-גרמניים בסביבות הזמן שכל אחד מהם נחתך.
האנייה הסינית נמצאת כעת על עוגן במצר קטגט בין דנמרק לשבדיה כאשר סירת סיור גרמנית וספינת משמר החופים שוודית שהצטרפה לאחרונה לפריגטה דנית השומרת בקרבתה.
בהצהרה משותפת של שרי החוץ של פינלנד וגרמניה בשבוע שעבר נאמר: ״הביטחון האירופי שלנו נמצא לא רק בסכנה מהמלחמה התוקפנית של רוסיה נגד אוקראינה, אלא גם מלוחמה היברידית של גורמים בעלי כוונות זדון. שמירה על התשתית הקריטית המשותפת שלנו היא חיונית לביטחון שלנו ולחוסן של החברות שלנו״.
שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס הגיב בשבוע שעבר ואמר: ״אף אחד לא מאמין שהכבלים האלה נחתכו בטעות. אני גם לא מאמין שעוגני הספינה הם אלו שגרמו נזק לכבלים״.
הצבא הדני לא התייחס לשאלה ״האם כלי השיט הסיני נמצא תחת מעצר״ שכן האנייה נמצאת במים בינלאומיים.
לארס ג׳נסן, העומד בראש חברת ייעוץ הספנות הדנית Vespucci Maritime, כתב בפוסט בעמוד הלינקדאין שלו: ״כפי שאני רואה את המצב זו דוגמה נוספת למתחים הגיאופוליטיים הגוברים שמשפיעים על תעשיית הספנות העולמית. אין לראות את זה כאירוע בודד, אלא כחלק מבעיה גלובלית רחבה יותר שבה האינטרסים המסחריים של ספנות משתלבים יותר ויותר בפעולה גיאופוליטית״.
נציין כי באוקטובר אשתקד, כבל תקשורת בין שבדיה לאסטוניה, כמו גם צינור גז בין פינלנד לאסטוניה סבלו מנזקים שנגרמו להם על ידי אניית המכולות NewNew Polar Bear שבשליטת הסינים.