החודש נמכרה לגריסה אוניית המכולות "Ocean Producer", בעלת קיבולת של 1,500 TEU. שום דבר חדש בסיפור הזה, אלמלא העובדה שהאונייה, שנקראה בעבר "Norasia Sultana", יוצרה בשנת 1999. בכך היא הפכה לאונייה הצעירה שנשלחה לגריטה, להוציא אוניות שנפגעו בתאונה.
האונייה היא אחת מעשר אוניות אחיות שנבנו במספנות בגרמניה ובסין בין 1998-2000. מלכתחילה שיבשו בעיות טכניות ובעיות תכנון את פעילותן ומנעו מהן לתפקד בדרך הרצויה. מאז תוקנו הבעיות ברוב האוניות, אולם הן נאלצו להפליג בקצב נמוך מהצפוי.
מסתבר שה"Ocean Producer" אינה לבד. חברות ספנות ובעלי אוניות מצפים לשלוח לגריטה ב-2012 אוניות מכולה בעלות סך קיבולת של לא פחות מ-200 אלף TEU, לא פחות מכפול הקיבולת שנשלחה לגריטה בשנה שעברה.
במקביל מצפים חברות הספנות ובעלי האוניות לקבל אוניות מכולות חדשות, בעלות סך קיבולת של 1.4 TEU.
על כך מדווחים מומחי הימאות של משרד הייעוץ הצרפתי אלפליינר.
מאז תחילת השנה, נשלחו לגריטה 69 אוניות, בעלות סך קיבולת של 124 אלף TEU. זאת בהשוואה לאוניות בעלות סך קיבולת של 85 אלף TEU שנשלחו לגריטה לאורך כל 2011.
במקביל, קיבלו בעלי אוניות וחברות ספנות מאז תחילת השנה אוניות מכולה בעלות סך קיבולת של 621 אלף TEU.
מומחי אלפליינר ציינו שמימדי הגריטה אמורים להיות מואצים השנה, לאור הרווחים הנמוכים של ההובלה הימית והתוצאות הפחות טובות של אוניות ישנות ואיטיות יותר. עוד צוין, שהגיל הממוצע של אוניות הנשלחות לגריטה ירד ל-26 שנה, בהשוואה לגיל ממוצע של 28 שנה בעשור הקודם.
והיה והתחזית לגריסה לאורך כל 2012 תממש, תהפוך השנה לשנייה בהיסטוריה, לאחר 2009, בה נשלחה לגריטה סך קיבולת של 379 אלף TEU.