משפחת אפונטה - בעלי MSC - המשפחה העשירה ביותר בשוויץ

עיתונים מקומיים ציינו כי משפחת אפונטה, שבסיסה בז׳נבה והיא הבעלים של חברת הספנות הגדולה בעולם MSC, צברה הון אישי של עד 100 מיליארד דולר. החברה רכשה כ-240 אניות יד שנייה בתקופה של קצת יותר משנתיים, והזמינה אניות מכולה חדשות בנפח כולל של 2 מיליון TEU


11:11 ,19.10.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

השוויצרים יודעים כעת איזו משפחה היא העשירה ביותר בארצם. פרסומים בעיתונות השוויצרית המקומית הדגישו את עושרה הרב של משפחת אפונטה אשר בבעלותה חברת הספנות הגדולה בעולם – חברת MSC כמו גם חברת הקרוזים MSC Cruise.

 

עיתונים מקומיים ציינו כי משפחת אפונטה, שבסיסה בז׳נבה, צברה הון אישי של עד 100 מיליארד דולר, הון שהגיע רבות הודות לרווחים הגדולים של ענף הספנות בשנתיים האחרונות, והעמידה את המשפחה כעשירה ביותר בשוויץ, עם הון של פי שלושה מהמשפחה השנייה העשירה בשוויץ. ג׳יאנלואיגי׳ אפונטה, בן 82, הוא המייסד והבעלים של חברת הספנות ומשמש גם כיו״ר החברה. בנו, דייגו אפונטה, משמש כנשיא חברת MSC.

 

נזכיר כי חברת MSC הינה חברה בבעלות פרטית והיא אינה מפרסמת את התוצאות הכספיות שלה, כך שעושרה של משפחת אפונטה תמיד היה סוד שמור היטב. אם נתון זה של הון בשווי 100 מיליארד דולר אכן נכון כפי שציינו העיתונים המקומיים בשוויץ, הדבר מציב את משפחת אפונטה במקום השישי ברשימת העשירים של פורבס - בין ביל גייטס ווורן באפט.

 

נציין כי ענף הספנות נמצא השנה בדרכו לשיא קולקטיבי בהכנסה נקייה – מעבר ל-200 מיליארד דולר, כך על פי תחזיות של אנליסטים מרובים בתחום, הכנסה אשר מגמדת את  הרווחים של ארבע ענקיות הטכנולוגיה הבולטות: פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל.

 

חברת MSC, שעקפה את מארסק כחברת אניות המכולה הגדולה בעולם בתחילת השנה הנוכחית, רשמה קצב התרחבות מדהים בשנתיים האחרונות. החברה, שבראשה עומד כעת סורן טופט, בכיר במארסק לשעבר, רכשה כ-240 אניות יד שנייה בתקופה של קצת יותר משנתיים, כמו גם הזמינה אניות מכולה חדשות בנפח כולל של 2 מיליון TEU – מספר שהוא גדול יותר מספרי ההזמנות המשולבים של מארסק, CMA CGM ו-COSCO, חברות הספנות השנייה, השלישית והרביעית בגודלן בעולם, בהתאמה.

 

נזכיר כי בחודש שעבר הציגה החברה לראשונה את MSC Air Cargo, פורמט שיתחיל לפעול בתחילת השנה הבאה. חברת MSC עתירת המזומנים רכשה לאחרונה גם נכסים רבים אחרים, בהם Bolloré Africa Logistics ו-Log-In Logistica.