מצרים: סגירת נמל אלעין אלסוח'נה עקב שביתת עובדים

מסוף המכולות בנמל טיפל בממוצע ב-25 עד 30 מכולות בשעה ועקב העיצומים חלה ירידה לכדי מכולה עד שלוש מכולות בשעה בלבד; הנמל שמפעילה DP WORLD הופך מרכזי בין נמלי הים האדום בשנים האחרונות


00:00 ,25.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

משבר חסר תקדים בתולדות הנמלים במצרים. שלטונות הביטחון במחוז סואץ הכריזו על סגר ביטחוני בסביבות נמל אלעין אלסוח'נה בכניסה הדרומית לתעלת סואץ, לאחר החלטת רשות נמלי הים האדום של מצרים בשיתוף חברת DP World בעלת הזיכיון לניהול מסוף המכולות בנמל, לסגור אותו לחלוטין בהליך של השבתת מגן עקב שביתת העובדים.

שלטונות הביטחון המצרים פינו במהירות ובכוח בסוף השבוע קבוצה של עובדים אשר התבצרו בנמל במשך יומיים. השלטונות הודיעו כי הם מכבדים את זכויות העובדים אולם לא יתירו לפגוע במתקני הנמל וזאת לאחר שנטען כי נגרמו נזקים בשיעור של 5 מיליון דולר למתקנים שונים.

ראש רשות נמלי הים האדום במצרים הגנרל ימיה עבדאלקאדר עבדאללה מסר כי ההחלטה לסגור את הנמל היא זמנית בלבד וזאת עד להשלמת הדיונים בין משרד העבודה המצרי לעובדי הטעינה והפריקה בנמל השובתים מאז יום שלישי ודורשים לשלם להם תוספת סיכון ולשפר את מדרג השכר והמשרות. לדבריו, עקב עיצומי העובדים ירדה יכולת הטעינה והפריקה של הנמל ב-80% ונגרם נזק הנאמד במיליון דולר ביום. לדבריו, מסוף המכולות בנמל טיפל בממוצע ב-25 עד 30 מכולות בשעה ועקב העיצומים חלה ירידה לכדי מכולה עד שלוש מכולות בשעה בלבד. סכסוך העבודה פרץ מחדש לאחר שלושה חודשים מאז הגיעו הצדדים להסכמה על משא ומתן אינטנסיבי לפתרון הבעיות.

נציין כי, נמל אלעין אלסוח'נה בכניסה הראשית לתעלת סואץ, הופך בהדרגה לנמל מרכזי בין הנמלים לחוף הים האדום במצרים ובשנה מגיע היקף ההכנסות ממכס לקופה המצרית מנמל זה לכדי 220 מיליון דולר. בנמל רציף טעינה ופריקה של מכולות באורך 2,050 מטרים ורציף סחורות באורך 750 מטרים והוא נהנה מיכולת טעינה ופרקיה של 2.8 מיליון TEU ו-20 מיליון טון סחורה כללית.