מצרים: האטה ניכרת בפעילות הנמלים ובחציית תעלת סואץ

למרות שהתקשורת המצרית משדרת עסקים כרגיל, ישנה ירידה משמעותית במספר האוניות החוצות את תעלת סואץ והצבא השתלט את נמלי פורט סעיד. עקב כך, בוטלו השטעונים שהיו מיועדים לישראל


00:00 ,31.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בצל המחאות במצרים, מנסים גורמי השלטון במדינה להפגין לעולם כי הם שולטים באנרכיה המשתוללת. התקשורת המצרית מדווחת כי, למרות ההפגנות וגל העימותים השוטף את מצרים, תנועת האוניות בתעלת סואץ ובעבודה בנמל פורט סעיד נמשכת כרגיל.

לפי הדיווחים, העוצר שהוטל מאז השעה שלוש אחר הצהריים ועד שעות הבוקר למחרת, גורם לשיבושים ועיכובים בעובדה בנמלים, אך מעבר לכך משדרים גורמי השלטון עסקים כרגיל. עוד דווח כי, מאז פרוץ המהומות המשיכו לעבור בתעלה אוניות לפי הממוצע היומי של 40 עד 45 אוניות.

עם זאת, ל-PORT2PORT נודע כי הנמל בפורט סעיד נסגר וכבר אינו מתפקד מאז יום שישי. מעבר לכך, תעלת סואץ אומנם אינה סגורה בפני מעבר אוניות, אך כרגע נראה כי ישנה האטה ניכרת במספר האוניות החוצות אותה.

נציין כי, המעבר בתעלה נעשה כאשר מספר אוניות נאספות בשיירה ומועברות על ידי סירות ליווי של עובדי התעלה. עקב כך, ברגע  שסירות ליווי אלה לא עובדות, לא מתאפשרת חצייה של אוניות בתעלת סואץ.

ממקורות בקרב היבואנים והיצואנים נמסר כי, חברות ספנות הודיעו ללקוחותיהם כי בשל המצב השורר במצרים, נמל פורט סעיד נמצא בשלטון הצבא ועל כן הוא סגור לכניסת אוניות ולעבודה. עקב כך, בוטלו כל השטעונים שהיו מיועדים לישראל.

נציין כי, רוב המטענים לנמלי ישראל מגיעים היום לאחר תהליך של שטעון לאוניות קטנות יותר בנמלי ים התיכון הקרובים אלינו וביניהם נמל פורט סעיד.