מצרים: ביקורת על העלאת המסים בנמל הים פורט סעיד מזרח

התקשורת המצרית מציינת כי בעקבות העלאת האגרות מחיר השירותים לאניות בפורט סעיד מגיעה ל-15 דולר לטון מטען לעומת 4 דולר לטון בנמל פיראוס היווני


12:23 ,21.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

אחמד פרגלי, חבר פרלמנט מצרי ממחוז פורט סעיד ויו"ר ועדת הכלכלה בו, הצהיר כי החלטת משרד התחבורה להעלות מסים ואגרות על חברות ואניות המשתמשות בנמל הים פורט סעיד מזרח היא הסיבה העיקרית לכך שקבוצת חברות עולמית החליטה לא להשקיע בנמל. לדבריו, מדובר בנזק של ממש לכלכלה המצרית לאור המשבר בשוק התובלה העולמי והירידה בסחר העולמי על רקע ירידת מחירי הנפט.

 

פרגלי ציין כי לרשות תעלת סואץ "אין מנוס" אלא להציע מחירים תחרותיים, והסביר כי החברות העולמיות שהחליטו לסגת מתוכנית ההשקעה שלהן הגיעו למסקנה כי העלאת המסים תגרור ירידה ברווחיות. פרגלי קרא לרשויות להסביר את הסיבה להעלאת האגרות.

 

יצוין כי בימים האחרונים מדווחת התקשורת המצרית בהרחבה על החלטתן של חמש חברות ספנות עולמיות להפסיק להשתמש בתעלת סואץ ובנמל פורט סעיד מזרח בשל העלאת המסים והאגרות על השירותים הניתנים לאניות. החברות הן K Line, האפאג לויד, NYK, MOL ו-Yang Ming.

 

לפי הדיווחים, ההחלטה התקבלה במשרד התחבורה המצרי בדצמבר 2016 (החלטה מספר 800) מבלי להתייעץ עם הגופים המקצועיים. התקשורת המצרית מציינת כי בעקבות העלאת האגרות מחיר השירותים לאניות בפורט סעיד מגיעה ל-15 דולר לטון מטען לעומת 4 דולר לטון בנמל פיראוס היווני. ביום שלישי נמסר כי ראש הממשלה המצרי שריף איסמאעיל אמור לכנס בקרוב ישיבה מיוחדת כדי לדון במשבר שנוצר עם חברות הספנות.