מפרץ עדן: כוח של צי הימי האירופי לכד שישה חשודים כפיראטים

ביום שישי האחרון נמנעה התקפה של פיראטים על המכלית Chrystal Arctic במפרץ עדן. ניסיון התקיפה הוביל לתפיסת שישה אנשים על ידי כוח הצי הימי של האיחוד האירופי


09:20 ,13.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שישי האחרון התקרב למכלית Chrystal Arctic במפרץ עדן כלי שייט קטן ובו 5-6 אנשים חמושים בנשק ומצוידים בסולמות.

 

מפקד הספינה דיווח כי כלי השיט יישם אמצעי הגנה עצמית כאשר כלי השיט התקרב אליו. האנשים על כלי השיט הקטנה פתחו באש, מה שגרם לכך שצוות האבטחה החמוש של מכלית להשיב אש, ומנע את התקרבות כלי השיט הקטן. 

 

לאחר שצוות האבטחה הפרטי של כלי השיט הדף את ניסיון ההשתלטות, אניית מלחמה שהפליגה בסמוך, הגיעה למקום ולקחה למעצר את ששת הפיראטים החשודים, שחלקם נזקקו לטיפול בדרגות שונות של פציעות. האירוע התרחש במרחק של 100 מייל ימי צפונית לבוסאסו, סומליה. 

 

הכח הימי האירופאי EUNAVFOR (בשמו המלא: European Union Naval Force) מנהל כעת חקירה של האירוע, ואוסף ראיות כדי להעריך נכונה את המצב. להערכתם, לפחות שתיים או יותר של קבוצות פעולה פיראטיות (PAGs) עשויות לפעול מול חופי סומליה בעקבות שורה של חטיפות לאחרונה.

 

מאז דצמבר נחטפו שתי אניות סוחר - האנייה MV Ruen, שנחטפה באמצע דצמבר וחולצה על ידי הצי ההודי לאחר שלושה חודשים, וה-MV Abdullah, שנחטפה במרץ ושוחררה חודש לאחר מכן, לכאורה לאחר ששולם כופר.