מפגש ראשון מסוגו: צים ונמל חיפה אירחו אנשי עסקים פלסטינים מובילים

50 אנשי עסקים פלסטינים מובילים, חברי לשכת המסחר הישראלית-פלסטינית, קיימו אמש ביקור ראשון בחברת צים ובנמל חיפה. הביקור נועד לבחון במשותף דרכים להרחבת שיתוף הפעולה העסקי בין הצדדים. בשנה שעברה קיימה צים מפגש דומה ברמאללה


00:00 ,17.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

המבוי הסתום במו"מ מול הרשות הפלסטינית לא מנע מכ- 50 אנשי עסקים מובילים ברשות הפלסטינית, יצואנים/יבואנים וקצינים בכירים מהמנהל האזרחי, להתארח בנמל חיפה ובחברת הספנות צים, במטרה לנסות ולפעול לקידום הפעילות העסקית בין הצדדים.

הביקור אמש החל בסיור בנמל חיפה ובמהלכו נתוודעו האורחים, לראשונה מקרוב, על היכולות המשודרגות של נמל חיפה, עם פתיחתו של מסוף הכרמל וההיערכות לקליטת אוניות ענק כבר בשנה הבאה. מנדי זלצמן, מנהל חברת הנמל, קידם את פני האורחים ובמהלך הסיור גילה זלצמן ענין רב בהרחבת הפעילות מול הרשות. "אם אתם שואלים את עצמכם מדוע לבחור בנמל חיפה, התשובה היא העובדים, שמבינים טוב את החיסרון במיקומנו הגיאוגרפי, ומפצים על כך במחויבות ובתפוקות שאין להן תחרות בישראל", אמר.

בתום הסיור ברציפי הנמל זכו האורחים לצפות ברצאתו של עופר רדנר, סגן מנהל בית המכס בחיפה, על נהלי המכס בכל הנוגע לסחורה המגיעה מ/אל הרשות הפלסטינית ובסיומה המשיכו האורחים אל משרדי חברת צים שם קיבלו את פניהם שי באב"ד, מנהל אזור ישראל והמזרח הקרוב בחברת צים, מוחמד אבו עיין יו"ר איגוד היבואנים והיצואנים הפלסטינים ואבי נודלמן מנכ"ל לשכת המסחר הישראלית-פלסטינית.

בביקורם בצים הביעו אנשי העסקים הפלשתינים עניין רב בפריסת קווי צים המשרתים את הסחר הישראלי מ/אל המזרח הרחוק, צפון אירופה, ארצות הברית ודרום אמריקה המספקים להם פתרונות בעסקיהם היומיומיים.

שי באב"ד, מנהל אזור ישראל, הדגיש בפני האורחים הפלסטינים את החשיבות שרואה צים במתן השירות ללקוחותיה והוסיף כי החברה משקיעה רבות בהידוק ופיתוח הקשר עם הלקוחות הפלסטינים, תוך מתן שירות אישי ממוקד למגזר זה.

המפגש נחתם בדיון כלכלי על האפשרויות להרחבת הפעילות הכלכלית בין ישראל לרשות הפלשתינית, ולאחריה בארוחת צהריים חגיגית במשרדי החברה.

נזכיר כי באפריל 2010 קיימה חברת צים כנס ברמאללה, ראשון מסוגו, בהשתתפותם של עידן עופר, ניר גלעד, רפי דניאלי, חברי הנהלת צים, כמו גם כ-150 אנשי עסקים מובילים בגדה, בהם יצואנים ויבואנים רבים. המפגש אתמול היה למעשה ביקורם הראשון של חברי ונציגי לשכת המסחר הישראלית- פלסטינית במשרדי החברה בחיפה, והיה המשך ישיר ליוזמות קודמות של חברת צים בהעמקת קשרי הסחר והפעילות העסקית מול נציגי המגזר העסקי ברשות הפלסטינית.