מעלות S&P העלתה את דירוג האשראי של צים ל-ilBBB

חברת הדירוג מעלות S&P העלאתה את דירוג האשראי של צים לאור המשך מגמת השיפור במצב החברה ובביצועיה, ויציבות במגזר הספנות העולמי. אלון רווה, סמנכ"ל הכספים של צים: צים נמצאת במסלול הנכון


00:00 ,24.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מעלות S&P מעלה את דירוג אגרות החוב של צים לilBBB- עם תחזית יציבה. S&P ציינה, בין הגורמים שהביאו להעלאת הדרוג, את ביצועיה התפעוליים של צים ואת תוצאותיה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010, וכן את השיפור המתמשך ברמת הנזילות של החברה, והשיפור בתנאי הסחר העולמי ושוק הספנות. כך נמסר היום מחברת הספנות צים.

נזכיר כי, מעלות S&P העלתה את דירוג האשראי של חברת צים בארבע דרגות מ-Bל-+BB בחודש ספטמבר 2010 ובכך השלימה אז החברה עלייה של עשר דרגות וחזרה לרמת הדירוג שלפני המשבר הגלובלי. תחזית הדירוג של החברה עודכנה מיציבה לחיובית. עליית הדירוג דאז שיקפה את השיפור הניכר בנזילותה של צים, בעיקר הודות לעובדה שהחברה חזרה לייצר תזרים מזומנים חיובי מפעילותה השוטפת במחצית הראשונה של 2010.
 

עוד ציינו בחברת צים כי, בנובמבר 2010 פרסמה צים את דוחות הרבעון השלישי שהראו המשך מגמת שיפור ורווחיות והחברה מיישמת בימים אלה תוכנית אסטרטגית חדשה ושינויים מבניים וארגוניים שנועדו לשפר את רווחיותה.

אלון רווה, סמנכ"ל הכספים של צים אמר: "העלאת הדירוג הנוספת מעידה שצים נמצאת במסלול הנכון. הצלחת תוכנית ההסדר מ-2009 והעמידה בתוכנית העסקית, לצד השיפור במצב השוק העולמי והפעילות הנמרצת של צים בכל תחומי פעילותה לשיפור היעילות והרווחיות באים לידי ביטוי הן בתוצאות החברה והן בדרוג האג"ח שלה."