מספר האניות על עוגן צפוי לגדול בשנה הבאה

אלפאליינר מתחילת דצמבר חשף כי 261 אניות נמצאות למעשה במצב השבתה, קרי, לא מועסקות בפעילות מסחרית כלשהי ונמצאות על עוגן באחד מנמלי העולם. מדובר בקיבולת בסך של 1.4 מיליון TEU המהווים 5.3% מכלל צי אניות המכולה העולמי


09:57 ,25.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

דיווח של סוכנות הייעוץ הימי אלפאליינר מתחילת דצמבר חשף כי 261 אניות נמצאות למעשה במצב השבתה (IDLE), קרי, לא מועסקות בפעילות מסחרית כלשהי ונמצאות על עוגן באחד מנמלי העולם. מדובר בקיבולת בסך של 1.4 מיליון TEU המהווים 5.3% מכלל צי אניות המכולה העולמי.

 

נזכיר כי רק לפני 12 חודשים אניות קטנות ולא כל כך חדשות נחטפו לחכירה במחירים גבוהים ביותר. לדוגמה, Synergy Oakland, אניית מכולה בנפח של 4,253 TEU הוחכרה לטובת חברת האפאג לויד בתעריף של 160 אלף דולר ליום. אנייה בסדר גודל כזה, נציין, היתה ברת מזל לו יכלה לקבל חכירה בתעריף של 10,000 דולר ליום לפני המגיפה

 

עם זאת, מאז הקיץ, כאשר שוק ההובלה נכנס עשה תפנית חדה לאחור, תעריפי החכירה  היומיים הממוצעים של אניות מכולות בגודל פנמקס צנחו לכ-20,000 דולר ליום.

 

כל זה עשוי להשתנות ברבעון הראשון בשנה הבאה, ונראה כי שוק החכירה יהיה מוצף בטונאז׳ פנוי להחכרה במחירים סבירים. המצב כיום גרם לכך שהאנייה Synergy Oakland עומדת על עוגן מחוץ לנמל נינגבו החל מה-19 בדצמבר ללא פעילות כלשהי, והצפי הוא כי בשנה הבאה מספר האניות החכורות על עוגן יגדל במהירות.