מנכ״ל קבוצת מארסק: הכרחי להגיע להסכם על דלקים ירוקים לספנות

מנכ״ל קבוצת מארסק, וינסט קלרק, פרסם פוסט בלינקדאין בו הוא אומר כי ״זה הכרחי שהארגון הימי הבינלאומי והמדינות החברות בו יסכימו להפוך דלקים ימיים ירוקים לזולים כמו דלק מאובנים״. ועידת ההגנה על הסביבה של ה-IMO תתקיים בלונדון בשבוע הבא


14:07 ,22.09.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל קבוצת מארסק, וינסט קלרק, פרסם פוסט בלינקדאין לפני מספר ימים בו הוא פונה אל קברניטי תעשיית הספנות וארגון הספנות הבינלאומי ה-IMO, ומדגיש את חשיבות נושא הדלקים הירוקים לתעשיית הספנות.

 

קלרק כתב כך: ״השעון מתקתק, והתעשייה הימית נמצאת בצומת דרכים קריטית. שילוח עולמי אינו יכול להימשך בהצלחה ללא חלופות נרחבות לדלקים מאובנים. זה הכרחי שהארגון הימי הבינלאומי והמדינות החברות בו יסכימו להפוך דלקים ימיים ירוקים לזולים כמו דלק מאובנים. בחברת מארסק אנו מאמינים שהשגה של מטרה זו דורשת צעדים נועזים: הטמעת תקן דלק ימי עולמי ומנגנון תמחור המבטיח שוויון מחירים, מיישר את מגרש המשחקים ותומך בפרויקטים גדולים של דלק ירוק.

 

״חברות ספנות, באמצעות מועצת הספנות העולמית (WSC), הציעו Green Balance Mechanism  (GBM), שאנו תומכים בו. בהתבסס על ניתוח מחזור החיים של הדלק, הוא מתגמל באופן פרופורציונלי את השימוש בדלקים ירוקים ומבטל תמריצים לדלקים מאובנים, מה שסוגר את פער המחירים מלכתחילה מבלי לגרום לשיבושים אינפלציוניים גדולים.

 

בנוסף, ה-GBM מקימה קרן לתמוך במעבר צודק, במיוחד לטובת מדינות מתפתחות על ידי הקלה על מעבר האנרגיה שלהן ללא עומסים לא פרופורציונליים. גישה זו מטפחת קפיצת מדרגה עולמית לעבר שימוש בר קיימא באנרגיה ימית.

 

לממשלות החברות בארגון IMO יש רק 6 חודשים להגיע לקונצנזוס על צעדים יעילים שיהפכו פרויקטים של אנרגיה ירוקה לאפשריים בטווח הקצר, ואנו קוראים להן להתקדם מוחשית בפגישת MEPC82 שתתקיים בלונדון בקרוב. על ידי כך, הם יאפשרו לבעלי מטענים להפחית את פליטות בזמן ולקדם את מגזר הספנות. חשוב שצעדים אלה יאומצו סופית ב-2025״.