מנכ״ל קבוצת מארסק: דלקי העתיד – אמוניה ומתנול

במהלך סמינר מקוון של הפורום הכלכלי העולמי חשף מנכ״ל קבוצת מארסק כי הביקוש לשירותי הדלק הביולוגי החדש של מארסק גדל ״באופן אקספוננציאלי״ וכי הגיע העת להשית מס על שימוש בדלקים הפולטים פחמן


11:09 ,30.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

הפורום הכלכלי העולמי ערך ביום חמישי האחרון דיון בנושא הפחתת פחמן בתעשיית הספנות בהשתתפות סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, לי-הון קוואה, מנכ״ל רשות הים והנמל בסינגפור, ויאן דילמן, ראש חטיבת התחבורה הימית בתאגיד המזון קרגיל, בין היתר.

 

במהלך הסמינר המקוון חשף מנכ״ל קבוצת מארסק, סורן סקו כי החברה חתמה על חוזה עם מספנה לטובת אנייה המופעלת באמצעות דלק לא-מזהם (״ירוק״). סקו לא ציין את שם המספנה אולם נזכיר כי בפברואר השנה חשפה מארסק כי בכוונתה להזמין כבר השנה אניית מכולה בנפח 2,000 TEU שתפעל על מתנול ותהיה זמינה לפעילות במהלך 2023.

 

סקו הוסיף במהלך הוובינר כי חברת מארסק התחייבה כי מעתה והלאה היא תרכוש אניות  המסוגלות לפעול על דלק ירוק.

 

סקו ציין במהלך הדיון כי ״כיום העסקים מקדימים את הממשלות. אנו זקוקים ליותר תחושת דחיפות״. אמר סקו ודרש רגולציה שתבטיח כי לחברות הספנות יש זמינות של דלקים ירוקים.

 

סקו אמר כי מארסק רואה בנושא הזדמנות עסקית. לדבריו, הביקוש לשירותי הדלק הביולוגי החדש של מארסק גדל ״באופן אקספוננציאלי״ מכיוון שלקוחות עומדים מאחורי הבטחותיהם לשרשרת אספקה ירוקה ומוכנים להוציא כסף על שירות זה.

 

בנושא מס על פליטת פחמן, אמר סקו כי לתעשיית הספנות יש יתרון עצום בכך שהיא מוסדרת בעולם כולו על ידי ה-IMO. ״אנחנו יכולים ליצור תקנות שיוצרות שוויון ברמה גלובלית״, הוסיף סקו וציין כי מבחינת מארסק השאלה באילו דלקים עתידיים יש להשתמש כבר הוחלטה. ״זה הולך להיות שילוב כלשהו של מתנול ואמוניה וזה יהיה יקר יותר ולכן מס פחמן מתחיל להיות הגיוני עבורנו״.